Aspekty metakognice a specifika pomáhajících profesí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Vernerová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T16:57:00Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T16:57:00Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8967
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je rozbor metakognitivních aspektů vzhledem ke specifikům pomáhajících profesí, zejména pak k zátěžovým situacím a syndromu vyhoření. Teoretická část se bude ve třech kapitolách zabývat základními poznatky souvisejícími s metakognicí a pomáhajícími profesemi. První kapitola bude zaměřena na problematiku inteligence, její definici a související pojmy. Druhá kapitola osvětlí klíčové téma metakognice,její systém, současné poznatky a další témata jako jsou sebepoznání či autoregulace.Poslední kapitola je věnována charakteristikám pomáhajících profesí, resp. učitelů a sociálních pracovníků v kontextu zvládání zátěže a syndromu vyhoření. Cílem praktické části je jednak odhalení vztahu mezi syndromem vyhoření a metakognitivními aspekty. Druhým cílem je zjištění nových skutečností v oblasti metakognice na pozadí pomáhajících profesí. |
cs |
dc.format |
92 s., 6 s. tab. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3387898 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
metakognice
|
cs |
dc.subject |
inteligence
|
cs |
dc.subject |
self-efficacy
|
cs |
dc.subject |
monitorování
|
cs |
dc.subject |
regulování
|
cs |
dc.subject |
sebehodnocení
|
cs |
dc.subject |
autoregulace
|
cs |
dc.subject |
sebevýchova
|
cs |
dc.subject |
odolnost v zátěžových situacích
|
cs |
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
syndrom vyhoření
|
cs |
dc.subject |
pomáhající profese
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
sociální pracovník
|
cs |
dc.subject |
metacognition
|
en |
dc.subject |
intelligence
|
en |
dc.subject |
self-efficacy
|
en |
dc.subject |
monitoring
|
en |
dc.subject |
regulation
|
en |
dc.subject |
selfknowledge
|
en |
dc.subject |
self-evaluation
|
en |
dc.subject |
self-regulation
|
en |
dc.subject |
self-education
|
en |
dc.subject |
mental hardness
|
en |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
burnout syndrome
|
en |
dc.subject |
helping professions
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
social worker
|
en |
dc.title |
Aspekty metakognice a specifika pomáhajících profesí |
cs |
dc.title.alternative |
Metacognitions aspects and specifics of helping prefesses |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2009-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main purpose of the thesis is analysis of metacognition aspects considering specifics of helping professes especially mental load and Burnout syndrome. The theoretical part in three chapters analyzes essential information deals with metacognition and helping professes. First chapter looks at issue of intelligence and related terms. The second chapter is aimed at metacognition as key issue of the thesis, its framework,current knowledge and contextual terms like self-knowledge or self-regulation. Last chapter is devoted to helping professes or more precisely to teachers and social workers against background of coping of mental load and Burnout syndrome. The practical part is focused on finding relation between Burnout syndrome and aspects of metacognition. Second goal is to discover new facts about metacognition in relation to helping professions. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11395
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-12 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account