Aspekty metakognice a specifika pomáhajících profesí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Aspekty metakognice a specifika pomáhajících profesí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Vernerová, Markéta
dc.date.accessioned 2010-07-17T16:57:00Z
dc.date.available 2010-07-17T16:57:00Z
dc.date.issued 2009-05-14
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/8967
dc.description.abstract Cílem této diplomové práce je rozbor metakognitivních aspektů vzhledem ke specifikům pomáhajících profesí, zejména pak k zátěžovým situacím a syndromu vyhoření. Teoretická část se bude ve třech kapitolách zabývat základními poznatky souvisejícími s metakognicí a pomáhajícími profesemi. První kapitola bude zaměřena na problematiku inteligence, její definici a související pojmy. Druhá kapitola osvětlí klíčové téma metakognice,její systém, současné poznatky a další témata jako jsou sebepoznání či autoregulace.Poslední kapitola je věnována charakteristikám pomáhajících profesí, resp. učitelů a sociálních pracovníků v kontextu zvládání zátěže a syndromu vyhoření. Cílem praktické části je jednak odhalení vztahu mezi syndromem vyhoření a metakognitivními aspekty. Druhým cílem je zjištění nových skutečností v oblasti metakognice na pozadí pomáhajících profesí. cs
dc.format 92 s., 6 s. tab. příloh cs
dc.format.extent 3387898 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject metakognice cs
dc.subject inteligence cs
dc.subject self-efficacy cs
dc.subject monitorování cs
dc.subject regulování cs
dc.subject sebehodnocení cs
dc.subject autoregulace cs
dc.subject sebevýchova cs
dc.subject odolnost v zátěžových situacích cs
dc.subject stres cs
dc.subject syndrom vyhoření cs
dc.subject pomáhající profese cs
dc.subject učitel cs
dc.subject sociální pracovník cs
dc.subject metacognition en
dc.subject intelligence en
dc.subject self-efficacy en
dc.subject monitoring en
dc.subject regulation en
dc.subject selfknowledge en
dc.subject self-evaluation en
dc.subject self-regulation en
dc.subject self-education en
dc.subject mental hardness en
dc.subject stress en
dc.subject burnout syndrome en
dc.subject helping professions en
dc.subject teacher en
dc.subject social worker en
dc.title Aspekty metakognice a specifika pomáhajících profesí cs
dc.title.alternative Metacognitions aspects and specifics of helping prefesses en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kašpárková, Svatava
dc.date.accepted 2009-06-25
dc.description.abstract-translated The main purpose of the thesis is analysis of metacognition aspects considering specifics of helping professes especially mental load and Burnout syndrome. The theoretical part in three chapters analyzes essential information deals with metacognition and helping professes. First chapter looks at issue of intelligence and related terms. The second chapter is aimed at metacognition as key issue of the thesis, its framework,current knowledge and contextual terms like self-knowledge or self-regulation. Last chapter is devoted to helping professes or more precisely to teachers and social workers against background of coping of mental load and Burnout syndrome. The practical part is focused on finding relation between Burnout syndrome and aspects of metacognition. Second goal is to discover new facts about metacognition in relation to helping professions. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 11395
dc.date.assigned 2009-02-12
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
vernerová_2009_dp.pdf 3.230Mb PDF View/Open
vernerová_2009_vp.doc 50Kb Microsoft Word View/Open
vernerová_2009_op.doc 49Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account