Vliv primárního prostředí při utváření formálních i neformálních vztahů ve školní třídě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv primárního prostředí při utváření formálních i neformálních vztahů ve školní třídě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Musil, Jiří
dc.contributor.author Foist, Jaroslav
dc.date.accessioned 2010-07-17T15:36:08Z
dc.date.available 2010-07-17T15:36:08Z
dc.date.issued 2009-05-14
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/8804
dc.description.abstract Diplomová práce s názvem Vliv primárního prostředí při utváření formálních i neformálních vztahů ve školní třídě, se zabývá rodinou, jako primární skupinou, rodinnou výchovou a jejím vlivem na utváření osobnosti dítěte a následné utváření vztahů v sociální skupině. Rodina a rodinná výchova nejsou jedinými faktory při utváření osobnosti dítěte, ale jsou zásadní. Teoretická část popisuje rodinu jako základ výchovy dítěte, její funkce i typologii rodin a rodinnou výchovu samotnou. Zabývá se metodami výchovy, cíli, faktory, ale i vli-vem a důsledky nevhodné výchovy v jednotlivých typech rodin. Dále se zabývá jednotlivými obdobími lidského vývoje a nebezpečími, která by mohla eventuelně hrozit ve zdravém vývoji dítěte a jeho následném včlenění do společnosti. V praktické části seznamuje autor čtenáře s výsledky výzkumu, který byl proveden v Základní škole ve městě K. K výzkumnému šetření bylo použito dvou tříd osmého ročníku, jedné třídy problémové a druhé jako srovnávací, s celkovým počtem 60 žáků. Při výzkumu bylo použito tří sociometrických metod. Výsledky přinášejí zajímavá zjištění, které mohou sloužit pedagogům výchovných institucí. cs
dc.format 84 s., 36 s. obr. příloh cs
dc.format.extent 7771925 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Rodina cs
dc.subject výchova cs
dc.subject vývoj cs
dc.subject socializace cs
dc.subject sociometrie cs
dc.subject Family en
dc.subject education en
dc.subject development en
dc.subject socialization en
dc.subject sociometry en
dc.title Vliv primárního prostředí při utváření formálních i neformálních vztahů ve školní třídě cs
dc.title.alternative The influence of primary environment in the process of formation of formal and informal relationships in school classes. en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Včelařová, Hana
dc.date.accepted 2009-06-24
dc.description.abstract-translated Master's thesis entitled Effects of the primary environment for the formation of formal and informal relationships in the school classroom, dealing with family, as the primary group, family education and its impact on shaping the child's personality and the subsequent formation of relationships in the social group. Family and family education are not the only factors in shaping the child's personality, but are essential. The theoretical part describes the family as the basis of child-raising, its function and typology of families and family education alone. It deals with the methods of education, the objective factors, but also due to the consequences of inadequate education and in the types of families. It then looks at individual periods of human development and the dangers that could possibly threaten the health-profit child development and its subsequent incorporation into society. In the practical part the author introduces readers to the results of research, which was im-plemented in Primary schools in the city of K. The research investigation was the use of two classes of eighth-annual benefit, one of the problem and the other as a comparative, with a total of 60 pupils. In the pro-research was used three sociometry methods. The re-sults provide interesting findings that may serve teachers of educational institutions. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 12115
dc.date.assigned 2009-02-17
utb.result.grade B
local.subject rodinná výchova cs
local.subject rodinné prostředí cs
local.subject klima třídy cs
local.subject family education en
local.subject family environment en
local.subject classroom climate en


Files in this item

Files Size Format View
foist_2009_dp.pdf 7.411Mb PDF View/Open
foist_2009_vp.doc 48Kb Microsoft Word View/Open
foist_2009_op.doc 53.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account