dc.contributor.advisor |
Musil, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Foist, Jaroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T15:36:08Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T15:36:08Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8804
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce s názvem Vliv primárního prostředí při utváření formálních i neformálních vztahů ve školní třídě, se zabývá rodinou, jako primární skupinou, rodinnou výchovou a jejím vlivem na utváření osobnosti dítěte a následné utváření vztahů v sociální skupině. Rodina a rodinná výchova nejsou jedinými faktory při utváření osobnosti dítěte, ale jsou zásadní. Teoretická část popisuje rodinu jako základ výchovy dítěte, její funkce i typologii rodin a rodinnou výchovu samotnou. Zabývá se metodami výchovy, cíli, faktory, ale i vli-vem a důsledky nevhodné výchovy v jednotlivých typech rodin. Dále se zabývá jednotlivými obdobími lidského vývoje a nebezpečími, která by mohla eventuelně hrozit ve zdravém vývoji dítěte a jeho následném včlenění do společnosti. V praktické části seznamuje autor čtenáře s výsledky výzkumu, který byl proveden v Základní škole ve městě K. K výzkumnému šetření bylo použito dvou tříd osmého ročníku, jedné třídy problémové a druhé jako srovnávací, s celkovým počtem 60 žáků. Při výzkumu bylo použito tří sociometrických metod. Výsledky přinášejí zajímavá zjištění, které mohou sloužit pedagogům výchovných institucí. |
cs |
dc.format |
84 s., 36 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
7771925 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
vývoj
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
sociometrie
|
cs |
dc.subject |
Family
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
development
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
sociometry
|
en |
dc.title |
Vliv primárního prostředí při utváření formálních i neformálních vztahů ve školní třídě |
cs |
dc.title.alternative |
The influence of primary environment in the process of formation of formal and informal relationships in school classes. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2009-06-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
Master's thesis entitled Effects of the primary environment for the formation of formal and informal relationships in the school classroom, dealing with family, as the primary group, family education and its impact on shaping the child's personality and the subsequent formation of relationships in the social group. Family and family education are not the only factors in shaping the child's personality, but are essential. The theoretical part describes the family as the basis of child-raising, its function and typology of families and family education alone. It deals with the methods of education, the objective factors, but also due to the consequences of inadequate education and in the types of families. It then looks at individual periods of human development and the dangers that could possibly threaten the health-profit child development and its subsequent incorporation into society. In the practical part the author introduces readers to the results of research, which was im-plemented in Primary schools in the city of K. The research investigation was the use of two classes of eighth-annual benefit, one of the problem and the other as a comparative, with a total of 60 pupils. In the pro-research was used three sociometry methods. The re-sults provide interesting findings that may serve teachers of educational institutions. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12115
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-17 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
family education
|
en |
local.subject |
family environment
|
en |
local.subject |
classroom climate
|
en |