dc.contributor.advisor |
Michutová, Edita
|
|
dc.contributor.author |
Dudová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T15:13:58Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T15:13:58Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8742
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá problematikou, do jaké míry ovlivňuje složení třídy z hlediska pohlaví její klima. V první teoretické části popisuji základní pojmy, vymezuji faktory působící na klima školní třídy a možnosti jeho ovlivňování a diagnostikování. V druhé empirické části jsem se zaměřila na rozbor vybraných školních tříd, v závislosti na jejich složení, pomocí dotazníkového šetření z pohledů žáků a učitelů a pomocí pozorování. |
cs |
dc.format |
49 s. |
cs |
dc.format.extent |
559847 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
klima
|
cs |
dc.subject |
klima školní třídy
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
výzkum klimatu
|
cs |
dc.subject |
možnosti diagnostiky
|
cs |
dc.subject |
climate
|
en |
dc.subject |
social climate of the class
|
en |
dc.subject |
research on climate
|
en |
dc.subject |
diagnose possibilities
|
en |
dc.title |
Vliv rozdílného složení třídy na vývoj jejího klimatu |
cs |
dc.title.alternative |
The influence of the different class composition on the development of its social climate |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kročková, Štefánia |
|
dc.date.accepted |
2009-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor work is devoted to the problem, how the social climate of the class is affected by the class composition. In the theoretical part the basic ideas, factors that influence social climate of the class and also possibilities how to affect and diagnose this climate are described. In the practical part I focused on some chosen classes analysis in dependence on their compositin by the help of questionnaires from the point of view of students and teachers and also by the help of observation. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11224
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-12 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
classroom climate
|
en |