dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
dc.contributor.author |
Molínek, David
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T14:55:44Z |
|
dc.date.available |
2012-02-17T13:49:51Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8700
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce na téma Analýza výrobců zařízení pro solární ohřev vody v České republice se zabývá problematikou využívání sluneční energie a analýzou postavení společnosti Strojírny Bohdalice, a.s. na trhu. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na problematiku marketingu a marketingového výzkumu v energetice, a na problematiku využití alternativních zdrojů, hlavně tedy solární energie. Praktická část je zaměřena na analýzu společnosti Strojírny Bohdalice, a.s. a jejich vybraných konkurentů. Na základě analýz pak stanovuji doporučení pro zvýšení prodeje. Návrhy jsou v závěru podrobeny nákladové a rizikové analýze. |
cs |
dc.format |
56 s. |
cs |
dc.format.extent |
510428 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 22.05.2011 |
|
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
analýza PEST
|
cs |
dc.subject |
analýza SWOT
|
cs |
dc.subject |
obnovitelné zdroje energie
|
cs |
dc.subject |
udržitelný rozvoj
|
cs |
dc.subject |
dotace
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
renewable energy sources
|
en |
dc.subject |
sustainable development
|
en |
dc.subject |
subsidies
|
en |
dc.title |
Analýza výrobců zařízení pro solární ohřev vody v České republice |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of Facility Manufactures for Solar Heating Water in the Czech Republic. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Boráňová, Milana |
|
dc.date.accepted |
2009-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis Analysis of facillities manufacturers for solar water heating in the Czech Republic, deals with the use of solar energy and analyzing the position Strojírny Bohdalice, a.s. on the market. The work is divided into the theoretical and practical parts. The theoretic part is focused on issues of marketing and marketing research in energy, and the issue of the use of alternative sources, especially solar energy. The practical part is focused on the ana-lysis of Strojírny Bohdalice, a.s. and its selected competitors. On ihe base of the analysis I provide recommendations to increase sales of products. Proposals are submitted at the end of the cost and risk analysis. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/116
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
11822
|
|
dc.date.assigned |
2009-03-16 |
|
utb.result.grade |
C |
|