dc.contributor.advisor |
Dofková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Zbránková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T11:03:38Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T11:03:38Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8255
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení vývoje školního klimatu na Obchodní akademii Tomáše Bati a Vyšší odborné škole ekonomické Zlín. V první, teoretické části popisuji problematiku pojmu klima školy a přístupy k jeho zkoumání. Ve druhé, praktické části předkládám základní informace o Obchodní akademii To-máše Bati a Vyšší odborné škole ekonomické Zlín a charakteristiky vzdělávacích činností. Pomocí dotazníkového šetření provádím průzkum názorů žáků, rodičů a učitelů střední školy na faktory, které klima ovlivňují. Zjištěné výsledky vyhodnocuji a provádím srovnání s rokem 2006. |
cs |
dc.format |
76 s., 6 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1335198 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
klima
|
cs |
dc.subject |
atmosféra
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
prostředí školy
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
rodiče
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní metody
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní metody
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
průzkum
|
cs |
dc.subject |
atmosphere
|
en |
dc.subject |
climate
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.subject |
qualitative methods
|
en |
dc.subject |
quantitative methods
|
en |
dc.subject |
questionnaire
|
en |
dc.subject |
climate survey
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.title |
Zhodnocení vývoje školního klimatu na Obchodní akademii Tomáše Bati a Vyšší odborné škole ekonomické Zlín |
cs |
dc.title.alternative |
Evaluation of School Climate Development at Tomas Bata Business Academy and Higher Professional School of Business in Zlin |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2009-06-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor thesis is to evaluate school climate at The Thomas Bata Business academy and Higher professional school of business Zlín. In the first, theoretical part I describe the problems of the school climate and approaches to research. In the second, analytical part I present basic information about The Thomas Bata Business academy and Higher professional school of business Zlín and characteristics of education activities. By means of a questionnaire I research opinions of pupils, parents and teachers at the secondary school on the factors that influence the climate. My findings are then evaluated and compared with the year 2006. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11247
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-12 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
obchodní akademie
|
cs |
local.subject |
Zlín (Česko)
|
cs |
local.subject |
secondary business schools
|
en |
local.subject |
Zlín (Czechia)
|
en |