Vliv globalizace na konkurenceschopnost drobného maloobchodu v ČR
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Beranová, Michaela
|
|
dc.contributor.author |
Krybusová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T10:49:50Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T10:49:50Z |
|
dc.date.issued |
2009-08-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8235
|
|
dc.description.abstract |
V diplomové práci jsem se zaměřila na vliv globalizace, která je, byť nepřímo spojována s konkurenceschopností maloobchodu. Je zde stručně charakterizován historický vývoj obchodu od jeho počátku až do současnosti. Druhá polovina teoretické části je zaměřena na maloobchod, počátky ekonomické globalizace a způsob, jakým na sebe vzájemně působí. V praktické části jsou postupně analyzovány ekonomické ukazatele prodejny Elvendi - Elektrozboží, včetně výstupních grafů, které přímo ukazují na globalizační vliv působící na maloobchod v České republice. Na základě analýz jsou v poslední části navržena řešení, doporučení a výhled ekonomického vývoje dle návrhů pro zvýšení konkurenceschopnosti maloobchodu. |
cs |
dc.format |
71 s., 5 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
1165391 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
mezinárodní obchod
|
cs |
dc.subject |
globalizace
|
cs |
dc.subject |
nadnárodní společnosti
|
cs |
dc.subject |
maloobchod
|
cs |
dc.subject |
druhy maloobchodu
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
international trade
|
en |
dc.subject |
globalization
|
en |
dc.subject |
multinational companies
|
en |
dc.subject |
retail trade
|
en |
dc.subject |
kinds of retail trade
|
en |
dc.subject |
competitivness
|
en |
dc.title |
Vliv globalizace na konkurenceschopnost drobného maloobchodu v ČR |
cs |
dc.title.alternative |
Globalization and its influence on the competitiveness of small retail trade in the Czech republic |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Daňha, Jaroslav |
|
dc.contributor.referee |
Štěpánek, Ondřej |
|
dc.date.accepted |
2009-09-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis is focused on the impact of globalization that is inderectly connected with the retail competitivness. It in brief describes the retail development history to the present. The second half of the theoretical part deals with the retail trade and the beginning of the economic globalization and the way they interact each other. The practical part analyzes the economic indicators of Elvendi-Elektrozboží store, inclusive of output graphs that prove the impact of globalization to the retail trade in Czech republic. The final part is focused on the presentation of solution on the basis of analyses. It also contains recommendations and the perspective of economic development according to proposals for the increase of retail competitivness. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
11152
|
|
dc.date.assigned |
2009-06-19 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account