dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Sedláčková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T10:32:59Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T10:32:59Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8211
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se týká problému šikana. V teoretické části se zabývám šikanou obecně, příčinami a projevy šikanování, typy a formami agrese, pěti stupni šikany, agresorem, obětí, první pomocí při šikaně, nápravou, pedagogy a jejich možnými postoji, prevencí a programem. Úkolem praktické části je zjistit rozdíly znalostí, postojů a způsobu řešení šikany pedagogů na vesnici a ve městě v jihomoravském kraji. |
cs |
dc.format |
77 s., 4 s. |
cs |
dc.format.extent |
895688 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Šikana
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
první pomoc při šikaně
|
cs |
dc.subject |
metoda vnějšího nátlaku
|
cs |
dc.subject |
metoda usmíření
|
cs |
dc.subject |
program proti šikanování
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
Chicane
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
the first help by chicane
|
en |
dc.subject |
method outside of pressure
|
en |
dc.subject |
method of reconcile
|
en |
dc.subject |
program against chicane
|
en |
dc.subject |
prevention and posture
|
en |
dc.title |
Šikana z hlediska pedagogů v Jihomoravském kraji |
cs |
dc.title.alternative |
Chicane from standpoint of pedagogues in Jihomoravský region |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bůžek, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2009-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work concerns of problem of chicane. In academic part I deal with chicane generally, causes and displays of chicane, types and forms of aggression, five stages of chicane, ag-gressor and victim, the first help by chicane, reformation, pedagogues and their possible posture, prevention and programme. The task of this practical part is to find differences of knowledge, posture and the way of solution of chicane by pedagogues on the village and in the city in Jihomoravský region |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11689
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-16 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
agresoři šikany
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
šikana
|
cs |
local.subject |
intervence krizová
|
cs |
local.subject |
aggressors in bullying
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
local.subject |
bullying
|
en |
local.subject |
crisis intervention
|
en |