Hospodářská politika ČR po vstupu do EU a její dopad na rozvoj "OREA HOTELS"
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šefčík, Vladimír
|
|
dc.contributor.author |
Vítková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T14:33:21Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T14:33:21Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/816
|
|
dc.description.abstract |
V diplomové práci hodnotím vývoj hospodářské politiky ČR po roce 1990 a formuluji stav a podstatu podnikatelské činnosti po vstupu ČR do EU. Proces strukturálních změn dělím na tři hlavní etapy: etapu - zahrnující léta 1990 až 1993, spojenou s ekonomickým poklesem, etapu - od r. 1993, spojenou s určitým ekonomickým růstem a etapu - od r. 2000, spojenou se vstupem ČR do EU. Na tomto základě hodnotím podnikatelské prostředí v ČR a podnikatelskou činnost konkretizuji na příkladu hotelového řetězce OREA HOTELS a hotelu Pyramida. Vymezuji priority rozvoje cestovního ruchu v ČR a na jejich základě v praktické části práce provádím marketingovou analýzu řetězce a zpracovávám případovou studii na hotel Pyramida. Důraz kladu na marketingové řízení řetězce OREA HOTELS a hotel Pyramida. |
cs |
dc.format |
100 s., 5 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1478717 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Ubytovací průmysl
|
cs |
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
hotelový řetězec
|
cs |
dc.subject |
kapacita hotelů
|
cs |
dc.subject |
hromadné ubytovací zařízen
|
cs |
dc.subject |
hospodářská politika
|
cs |
dc.subject |
hospodářský růst
|
cs |
dc.subject |
zaměstnanost
|
cs |
dc.subject |
inflace
|
cs |
dc.subject |
poptávka
|
cs |
dc.subject |
nabídka
|
cs |
dc.subject |
podnikatelská činnost
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
zákazník
|
cs |
dc.subject |
produkt
|
cs |
dc.subject |
distribuce
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingová analýza
|
cs |
dc.subject |
nákladová analýza
|
cs |
dc.subject |
hotel management
|
en |
dc.subject |
accommodation
|
en |
dc.subject |
tourism
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
restaurant
|
en |
dc.subject |
hotel chains
|
en |
dc.subject |
hotel capacity
|
en |
dc.subject |
hotel establishments
|
en |
dc.subject |
Economic policy
|
en |
dc.subject |
economic growth
|
en |
dc.subject |
employment
|
en |
dc.subject |
inflation
|
en |
dc.subject |
demand
|
en |
dc.subject |
supply
|
en |
dc.subject |
business activity
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.subject |
product
|
en |
dc.subject |
distribution
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
marketing analysis
|
en |
dc.subject |
costs analysis
|
en |
dc.title |
Hospodářská politika ČR po vstupu do EU a její dopad na rozvoj "OREA HOTELS" |
cs |
dc.title.alternative |
Economic Policy of the Czech Republic after the Enlargement of the EU and it's Impact on "OREA HOTELS" Development |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Odehnal, Lubomír |
|
dc.date.accepted |
2006-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
In Master thesis I evaluate the progress of economic policy of the Czech republic after 1990 and formalize status and the principle of the enterprise activity of the Czech republic after entry to the EU. There are three main periods of structural adjustment: period contained years 1990 to 1993 that is connected with economic depression, period from the year 1993 that is connected to economic progression, and the period from the year 2000 that is in connection with entry of the Czech republic to the EU. On this principle I evaluate entrepreneurial environment of the Czech republic and entrepreneurial activity is concretizated on an example of the OREA HOTELS network and the Piramida hotel. I allocate the development priorities of travel movement in Czech republic and on its basement maintain marketing string analysis and process the case study on the Piramida hotel. I lay stress on operating of the OREA HOTELS and Piramida hotel marketing string. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
3994
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account