dc.contributor.advisor |
Vykopalová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Bönisch, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T09:47:09Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T09:47:09Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8126
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se skládá ze dvou základních částí, části teoretické a praktické, přičemž každá část je rozdělena do několika kapitol, jež spolu vzájemně souvisejí. První a druhá kapitola teoretické části přibližuje historický pohled na hodnoty a v příkladech vysvětluje pojmy hodnota, klasifikace hodnot a hodnotová orientace. Třetí kapitola charakterizuje současnou mládež a uvádí některé psychologické teorie z pohledu tvorby a formování hodnotové orientace. Čtvrtá se zabývá sociálními vlivy, jež významným způsobem ovlivňují hodnotovou orientaci dospívajících. Pátá a poslední kapitola teoretické části se zabývá vztahem hodnotové orientace ke kvalitám života - smysluplnosti a štěstí. Praktická část je zaměřena na současnou mládež ve věku 15-18 let. Tato věková kategorie mládeže je rozdělena do tří základních podskupin. Na mládež takzvaně "normální", mládež "ohroženou" a mládež "delikventní." Úkolem praktické části je zjistit pomocí dotazníku hodnotovou orientaci uvedených skupin a následně ji porovnat jak mezi sebou, tak vzhledem k hodnotové orientaci mládeže stejného věku, jež vzešla z výzkumu P. Saka uskutečněného v roce 2002. Cílem je také zjistit, jak tyto odlišné skupiny nahlíží na svůj život z pohledu kvality života. Zda některá z těchto skupin hodnotí svůj život jako více šťastnější a smysluplnější než jiná a které hodnoty by tu či onu skupinu učinily více šťastnou. |
cs |
dc.format |
91 s. , 6 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
2800561 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Hodnoty
|
cs |
dc.subject |
hodnotová orientace
|
cs |
dc.subject |
mládež
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
morální vývoj
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
vrstevnická skupina
|
cs |
dc.subject |
masmédia
|
cs |
dc.subject |
smysluplnost
|
cs |
dc.subject |
štěstí
|
cs |
dc.subject |
Moral value
|
en |
dc.subject |
moral value orientation
|
en |
dc.subject |
adolescents
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
ethical development
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
age group
|
en |
dc.subject |
mass media
|
en |
dc.subject |
meaninglessness
|
en |
dc.subject |
happiness
|
en |
dc.title |
Hodnoty a hodnotová orientace |
cs |
dc.title.alternative |
Values and value orientation |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2009-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This graduate thesis is separated into two basic parts, the theoretical and practical part. Each of them is divided into the several chapters, which they are connected with each other. The first and the second chapters of the teoretical part are focused on a historical survey of the moral values and by means of the examples are explained the key words such as a moral value, a moral value classification and or moral value orientation The third chapter describes the contemporary adolescents. This chapter mentions any psychological speculations in view of the creation and the formation of the moral value orientation. The fourth chapter concentrates on the social effects, which significant way affects the moral value orientation of the adolescents. The fifth chapter deals with the relation of the moral value orientation of the adolescents to the life quality - the meaninglessness and the happiness. The practical part focuses on the contemporary adolescents between the ages of 15 to 18. This age group is divided into the three basic subgroups - 'the normal adolescents', adolescents at risk' and 'the young offenders'. The main task of the practical part is found out the moral value orientation by means of the questionnaire, where the respondents are the referenced groups above and to compare them with each other in response to the moral value orientation of the adolescents the same age, which comes from the reseach work P. Sak, accomplished 2002. My aim is also found out how this diffrent groups think of their life from the view of the life quality. Whether some of this groups look at their life as happier and more meaningful than the others and which of the moral values should make them happier. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12122
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-17 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
etická výchova
|
cs |
local.subject |
životní hodnoty
|
cs |
local.subject |
college graduates
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
local.subject |
ethical education
|
en |
local.subject |
life values
|
en |