Hodnoty a hodnotová orientace

DSpace Repository

Language: English čeština 

Hodnoty a hodnotová orientace

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vykopalová, Hana
dc.contributor.author Bönisch, Pavel
dc.date.accessioned 2010-07-17T09:47:09Z
dc.date.available 2010-07-17T09:47:09Z
dc.date.issued 2009-05-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/8126
dc.description.abstract Tato práce se skládá ze dvou základních částí, části teoretické a praktické, přičemž každá část je rozdělena do několika kapitol, jež spolu vzájemně souvisejí. První a druhá kapitola teoretické části přibližuje historický pohled na hodnoty a v příkladech vysvětluje pojmy hodnota, klasifikace hodnot a hodnotová orientace. Třetí kapitola charakterizuje současnou mládež a uvádí některé psychologické teorie z pohledu tvorby a formování hodnotové orientace. Čtvrtá se zabývá sociálními vlivy, jež významným způsobem ovlivňují hodnotovou orientaci dospívajících. Pátá a poslední kapitola teoretické části se zabývá vztahem hodnotové orientace ke kvalitám života - smysluplnosti a štěstí. Praktická část je zaměřena na současnou mládež ve věku 15-18 let. Tato věková kategorie mládeže je rozdělena do tří základních podskupin. Na mládež takzvaně "normální", mládež "ohroženou" a mládež "delikventní." Úkolem praktické části je zjistit pomocí dotazníku hodnotovou orientaci uvedených skupin a následně ji porovnat jak mezi sebou, tak vzhledem k hodnotové orientaci mládeže stejného věku, jež vzešla z výzkumu P. Saka uskutečněného v roce 2002. Cílem je také zjistit, jak tyto odlišné skupiny nahlíží na svůj život z pohledu kvality života. Zda některá z těchto skupin hodnotí svůj život jako více šťastnější a smysluplnější než jiná a které hodnoty by tu či onu skupinu učinily více šťastnou. cs
dc.format 91 s. , 6 s. obr. příloh cs
dc.format.extent 2800561 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Hodnoty cs
dc.subject hodnotová orientace cs
dc.subject mládež cs
dc.subject adolescence cs
dc.subject morální vývoj cs
dc.subject socializace cs
dc.subject výchova cs
dc.subject prostředí cs
dc.subject rodina cs
dc.subject škola cs
dc.subject vrstevnická skupina cs
dc.subject masmédia cs
dc.subject smysluplnost cs
dc.subject štěstí cs
dc.subject Moral value en
dc.subject moral value orientation en
dc.subject adolescents en
dc.subject adolescence en
dc.subject ethical development en
dc.subject socialization en
dc.subject upbringing en
dc.subject environment en
dc.subject family en
dc.subject school en
dc.subject age group en
dc.subject mass media en
dc.subject meaninglessness en
dc.subject happiness en
dc.title Hodnoty a hodnotová orientace cs
dc.title.alternative Values and value orientation en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2009-06-23
dc.description.abstract-translated This graduate thesis is separated into two basic parts, the theoretical and practical part. Each of them is divided into the several chapters, which they are connected with each other. The first and the second chapters of the teoretical part are focused on a historical survey of the moral values and by means of the examples are explained the key words such as a moral value, a moral value classification and or moral value orientation The third chapter describes the contemporary adolescents. This chapter mentions any psychological speculations in view of the creation and the formation of the moral value orientation. The fourth chapter concentrates on the social effects, which significant way affects the moral value orientation of the adolescents. The fifth chapter deals with the relation of the moral value orientation of the adolescents to the life quality - the meaninglessness and the happiness. The practical part focuses on the contemporary adolescents between the ages of 15 to 18. This age group is divided into the three basic subgroups - 'the normal adolescents', adolescents at risk' and 'the young offenders'. The main task of the practical part is found out the moral value orientation by means of the questionnaire, where the respondents are the referenced groups above and to compare them with each other in response to the moral value orientation of the adolescents the same age, which comes from the reseach work P. Sak, accomplished 2002. My aim is also found out how this diffrent groups think of their life from the view of the life quality. Whether some of this groups look at their life as happier and more meaningful than the others and which of the moral values should make them happier. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 12122
dc.date.assigned 2009-02-17
utb.result.grade B
local.subject rozvoj osobnosti cs
local.subject etická výchova cs
local.subject životní hodnoty cs
local.subject college graduates en
local.subject personality development en
local.subject ethical education en
local.subject life values en


Files in this item

Files Size Format View
bönisch_2009_dp.pdf 2.670Mb PDF View/Open
bönisch_2009_vp.doc 249Kb Microsoft Word View/Open
bönisch_2009_op.doc 48Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account