dc.contributor.advisor |
Ocetková, Irena
|
|
dc.contributor.author |
Dušek, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T08:40:56Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T08:40:56Z |
|
dc.date.issued |
2009-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7987
|
|
dc.description.abstract |
Práce nabízí srovnání projevů šikany ve dvou pražských základních školách, které se od sebe liší nejen lokalitou, ale zejména svým charakterem. V teoretické části práce jsou shrnuty poznatky předních odborníků na problematiku šikany tak, aby poskytly ucelený obraz o tomto sociálně patologickém jevu, který je prorostlý napříč celou společností a téměř všemi věkovými kategoriemi. V praktické části práce srovnává četnosti okolností šikany na uvedených školách a výsledky z kvantitativního výzkumu, který byl použit, shrnuje v závěru, a to včetně doporučení. |
cs |
dc.format |
69 s. (108 335 znaků), 5 s. př |
cs |
dc.format.extent |
834172 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
ostrakismus
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
násilí
|
cs |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
ostracism
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
violence
|
en |
dc.title |
Šikana ve školních zařízeních |
cs |
dc.title.alternative |
Bullying in school facilities |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2009-05-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work provides a comparison of two expressions of bullying in primary schools in Prague, which differ not only location, but in their nature. In the theoretical part of the work summarizes the knowledge of leading experts on the issue of bullying in order to provide a comprehensive picture of the socio-pathological phenomenon, which is streaky throughout the society and almost all age categories. In the practical part of work circumstances, it compares the frequency of bullying at school and referred to the results of quantitative research that has been used, summarized in the conclusion, including recommendations. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1015768
|
|
dc.date.assigned |
2007-11-30 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
šikana
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
Praha (Česko)
|
cs |
local.subject |
bullying
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
Praha (Czechia)
|
en |