Komunikace a vlivy nových náboženských hnutí v České republice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Adamík, Marek
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T07:23:18Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T07:23:18Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7844
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zaměřuje na komunikaci nových náboženských hnutí v České republice vycházející z východní nábožensko-filozofické tradice - hinduismu a buddhismu. Snaží se odpovědět na otázku, zda a do jaké míry se na jejich rostoucí popularitě podílí komunikace s okolním světem. Teoretická část vymezuje postavení nových náboženství v českých kulturních podmínkách a jejich vztah k marketingu a marketingové komunikaci. Představuje nejčastěji užívané techniky manipulace pro oslovování potenciálních příznivců. Praktická část charakterizuje s využitím nástrojů marketingového mixu činnost vybraných náboženských hnutí a snaží se proniknout do jejich komunikačního potenciálu směrem k příznivcům a široké veřejnosti. Zahrnuje mediální obraz, který o organizacích vytváří tištěná periodika. |
cs |
dc.format |
90 s., 10 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1705433 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
buddhismus
|
cs |
dc.subject |
hinduismus
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
jóga
|
cs |
dc.subject |
manipulace
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
masmédia
|
cs |
dc.subject |
neziskový sektor
|
cs |
dc.subject |
nová náboženská hnutí
|
cs |
dc.subject |
Osho
|
cs |
dc.subject |
zen
|
cs |
dc.subject |
buddhism
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
handling
|
en |
dc.subject |
hinduism
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
mass media
|
en |
dc.subject |
new religious movements
|
en |
dc.subject |
non-profit sector
|
en |
dc.subject |
Osho
|
en |
dc.subject |
sects
|
en |
dc.subject |
yoga
|
en |
dc.subject |
zen
|
en |
dc.title |
Komunikace a vlivy nových náboženských hnutí v České republice |
cs |
dc.title.alternative |
Communication and the effects of new religious movements in Czech Republic |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Göttlichová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2009-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master thesis focuses on the communication of new religious movements in the Czech republic based on eastern religious-philosophical traditions - hinduism and buddhism. It seeks to answer the question whether and to what extent is the growing popularity influenced by communication with the outside world. The theoretical part define the status of new religious movements in the Czech cultural conditions and their relationship to marketing and marketing communication. It includes the most frequently used techniques for handling with potential fans. The practical part use the instrument of marketing mix for analyze of activites of selected religious movements and tries to penetrate their communication capabilities to fans and the general public. The part includes a media image that create printed periodicals about organizatons. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10549
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account