Sociálně patologické jevy na základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Velčovský, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T07:22:45Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T07:22:45Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7842
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá mapováním sociálně patologických jevů na venkovské základní škole. V teoretické části popisuje na základě odborné literatury jednotlivé sociálně patologické jevy a uvádí možnosti jejich prevence, v praktické části vychází z výsledků kvantitativního výzkumu a snaží se postihnout, jakými sociálně patologickými jevy jsou zasaženi žáci prvního stupně dané základní školy, a také to, zda jejich pedagogové uvedené problémy registrují a řeší. Práce přináší i SWOT analýzu prevence sociálně patologických jevů na zkoumané škole. |
cs |
dc.format |
88 s., 2 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
7230234 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociálně patologické jevy
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
návykové látky
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
syndrom CAN
|
cs |
dc.subject |
kriminalita a delikvence
|
cs |
dc.subject |
prevence sociálně patologických jevů
|
cs |
dc.subject |
social pathologies
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
addictive substance
|
en |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.subject |
CAN syndrome
|
en |
dc.subject |
crime and delinquency
|
en |
dc.subject |
prevention of social pathologies
|
en |
dc.title |
Sociálně patologické jevy na základní škole |
cs |
dc.title.alternative |
Social pathological phenomena at primary school |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zajitzová, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2009-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma work deals with the mapping of social pathologies in the rural primary school. The theoretical part describes the individual social pathologies on the basis of the scientific literature and presents the posibility of their prevention, the practical part is based on the results of the quantitative research and describes what social pathologies affect students of First Instance of this elementary school and also whether their teachers are aware and dealing with these problems. Work involves SWOT analysis of the prevention of social pathologies on the examined school. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12043
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-17 |
|
utb.result.grade |
D |
|
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
elementary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account