Prevence a řešení šikany na střední škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Prevence a řešení šikany na střední škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Plšková, Alena
dc.contributor.author Horák, Karel
dc.date.accessioned 2010-07-17T05:13:29Z
dc.date.available 2010-07-17T05:13:29Z
dc.date.issued 2008-04-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/7715
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na problematiku prevence a řešení šikanování na středních školách. Práce popisuje jednotlivá stádia šikany, pracuje se základními pojmy, které se vztahují k šikanování, pachatel, oběť, prostředí, kde probíhá šikana a způsob vyšetřování při různých stádiích šikany a její prevence na střední škole. Znalost těchto pojmů je velmi důležitá pro pedagogickou praxi, a to nejen na střední škole. Pro pedagogy je důležité naučit se rozlišovat jednotlivá stádia šikany, protože následné řešení a s ním spojené vyšetřování se v jednotlivých stádiích značně liší. Učitel také musí vědět, kdy šikanu ve své třídě zvládne spolu s ostatními kolegy sám a kdy je již nezbytné přivolat na pomoc odborníka. Ve druhé části práce jsem se pokusil o srovnání dvou středních škol v mém městě kde bydlím. Byla srovnávána Střední odborná škola veřejnoprávní a Gymnázium. Obě školy se liší co do počtu a pohlaví studentů, tak i ve věkovém složení pedagogického sboru. Srovnání proběhlo formou dotazníku jak mezi učiteli (byly zjišťovány znalosti o šikanování), tak i mezi žáky (spokojenost a pocity ve třídě). Výsledky výzkumu jsou platné jen pro tyto dvě školy, protože se nejedná o reprezentativní vzorek respondentů. Z výsledků jsou patrné shody u některých otázek, ale i velmi zajímavé rozdíly, které by stálo za to blíže prozkoumat. cs
dc.format 59 s. cs
dc.format.extent 2648985 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Fáze šikany cs
dc.subject oběť cs
dc.subject agresor cs
dc.subject postupy vyšetřování šikany cs
dc.subject prevence šikany cs
dc.subject šikanování cs
dc.subject první pomoc cs
dc.subject klima třídy cs
dc.subject přístup učitelů cs
dc.subject varovné signály cs
dc.subject dynamika šikanování cs
dc.subject Bullying en
dc.subject bullying stage en
dc.subject victim en
dc.subject agressor en
dc.subject procedures in investigation of bullying en
dc.subject prevention of bullying en
dc.subject bullying en
dc.subject first aid en
dc.subject class atmosphere en
dc.subject teachers' approach en
dc.subject warning signs en
dc.subject bullying dynamics en
dc.title Prevence a řešení šikany na střední škole cs
dc.title.alternative Prevention and resolution of bullying in high schools en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vavrečková, Marie
dc.date.accepted 2008-06-25
dc.description.abstract-translated The Thesis focuses on the problems of prevention and resolution of bullying in high schools. The Thesis describes separate stages of bullying, works with key terminology that relates to bullying, describes the offender, the victim, the surrounding where bullying takes place and the process of investigating bullying in its different stages and its prevention in high school. Knowledge of these concepts is very important in educational experience, and not only in high school. It is very important for teachers to be able to distinguish between different stages of bullying as the resolution and investigation can differ quite considerably for different stages. Teacher also has to judge when bullying in his or her class can be dealt with by himself or herself or together with other colleagues or when it is necessary to search help from a professional. In the second part of the thesis I tried to compare two high schools in my home town. The Comparison was made between public high school and grammar school. Both schools differ in number and sex of the students, as well as in the age structure of the teachers. The Comparison was made by way of questionnaire given to teachers (knowledge of bullying was investigated), as well as to students (satisfaction and feelings in class were investigated). The findings from this investigation are relevant only for these two schools as they do not represent a typical sample of respondents. From the findings there are evident consistencies in some questions, but also very interesting differences which would be worth investigating more closely. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1009435
dc.date.assigned 2007-04-30
utb.result.grade A
local.subject středoškolští studenti cs
local.subject střední školy cs
local.subject secondary school students en
local.subject secondary schools en


Files in this item

Files Size Format View
horák_2008_bp.pdf 2.526Mb PDF View/Open
horák_2008_vp.doc 52.19Kb Microsoft Word View/Open
horák_2008_op.doc 56.22Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account