Zmapování potřeb zrakově handicapovaných žáků na základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Celá, Jarmila
|
|
dc.contributor.author |
Beranová, Anita
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T03:53:51Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T03:53:51Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7522
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na potřeby zrakově handicapovaného žáka a jeho spolupráci s asistentem pedagoga na půdě běžné základní školy. Autorka se nejprve zabývá vlivem zrakového postižení na osobnost člověka. Popisuje systém vzdělávání zrakově postižených, úlohu rodiny a školy v procesu vzdělávání. K realizaci výzkumu byla zvolena technika hloubkového rozhovoru, který zjišťoval co nejvíce možných detailů. Výzkumný vzorek se skládal z pěti respondentů. |
cs |
dc.format |
64 s. |
cs |
dc.format.extent |
3125155 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
zrakové postižení
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
oftalmopedie
|
cs |
dc.subject |
potřeby
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
visual handicap
|
en |
dc.subject |
pedagogue's assistant
|
en |
dc.subject |
ophtalmopedia
|
en |
dc.subject |
needs
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.title |
Zmapování potřeb zrakově handicapovaných žáků na základní škole |
cs |
dc.title.alternative |
Recognition of visual handicapped pupils needs on the elementary school |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vávrová, Soňa |
|
dc.date.accepted |
2008-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the needs of visual impaired pupil and his co-operation with the pedagogue's assistant on the grounds of common elementary school. First, the autor deals with the influence of visual handicap on man's personality. It describes the education system of these people, the function of family and school in the process of education. The survey uses the technique of depth interview that tries to find out as many details as possible. The research sample consisted of five informants. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
7934
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-08 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account