Teaching receptive skills
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skořepová, Tereza
|
|
dc.contributor.author |
Čechová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T03:30:36Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T03:30:36Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7476
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se věnuje současným výukovým metodám a strategiím výuky čtení a poslechu v anglickém jazyce. Teoretická čast, ve které je mimo jiné zmíněn i průřez historií výuky anglického jazyka, se především věnuje charakteristice výukových metod čtení a poslechu využívaných v současné době. Praktická část, která je zpracována na základě zúčastněného pozorování na jazykové škole LINGUA a Gymnázium Zlín, náměstí T. G. Masaryka, podrobně analyzuje průběh výuky čtení a poslechu v anglickém jazyce. Popis jednotlivých hodin výchází z poznatků teoretické části. Jednotlivé vyučovací hodiny jsou zaznamenány na CD, která jsou součástí příloh této práce. |
cs |
dc.format |
48 s., 9 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1995606 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
metoda
|
cs |
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
výuka
|
cs |
dc.subject |
čtení
|
cs |
dc.subject |
poslech
|
cs |
dc.subject |
pozorování
|
cs |
dc.subject |
method
|
en |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.subject |
teaching
|
en |
dc.subject |
reading
|
en |
dc.subject |
listening
|
en |
dc.subject |
observation
|
en |
dc.title |
Teaching receptive skills |
cs |
dc.title.alternative |
Teaching receptive skills |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2008-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The present Bachelor Thesis is dealing with current methods and strategies used for teaching receptive skills. The theoretical part containing a brief description of the history of teaching English is focusing its attention mainly on the characteristics of teaching methods of reading and listening at the present time. The analytical part analyzes the process of teaching reading and listening, according to the observation at the language school LINGUA and at Gymnázium Zlín, náměstí T. G. Masaryka. The description is based on the findings as mentioned in the theoretical part. The individual lessons have been recorded on a CD attached to the present thesis. |
en |
dc.description.department |
Ústav jazyků |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/99
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
8495
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-29 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
výuka jazyků
|
cs |
local.subject |
angličtina
|
cs |
local.subject |
poslech (lingvistika)
|
cs |
local.subject |
language teaching and learning
|
en |
local.subject |
English language
|
en |
local.subject |
listening
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account