Návrh strategického rozvoje Olomouckého kraje s důrazem na rozvoj cestovního ruchu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubík, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Gogelová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T02:01:25Z |
|
dc.date.available |
2010-07-21T08:57:29Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7261
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá návrhem strategického rozvoje Olomouckého kraje se zaměřením na cestovní ruch. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s regionálním rozvojem, regionální strategií a regionálním marketingem. V analytické části je provedena analýza současného stavu regionu, která je východiskem pro zpracování projektu. V praktické části je navržen systém organizace a řízení cestovního ruchu v Olomouckém kraji, který zde dosud chybí. Destinační management podpoří image regionu, marketingové aktivity a přispěje ke zvýšení návštěvnosti regionu domácími i zahraničními turisty. |
cs |
dc.format |
97 s., 3 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
2310958 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 05.05.2010 |
|
dc.subject |
Region
|
cs |
dc.subject |
regionální rozvoj
|
cs |
dc.subject |
regionální politika
|
cs |
dc.subject |
regionální strategie
|
cs |
dc.subject |
regionální marketing
|
cs |
dc.subject |
kraj
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
turista
|
cs |
dc.subject |
destinační management
|
cs |
dc.subject |
Region
|
en |
dc.subject |
regional development
|
en |
dc.subject |
regional politics
|
en |
dc.subject |
regional strategy
|
en |
dc.subject |
regional marketing
|
en |
dc.subject |
region
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
tourism
|
en |
dc.subject |
tourist
|
en |
dc.subject |
destination management
|
en |
dc.title |
Návrh strategického rozvoje Olomouckého kraje s důrazem na rozvoj cestovního ruchu |
cs |
dc.title.alternative |
Proposal of strategic development of the Olomouc region with emphasis on the development of tourism |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ondrušková, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2008-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
Dissertation concerns suggestion of strategic development of the Olomouc region with accent on tourism. In the theoretical part, the basic terms are defined relating to regional development, regional strategy and regional marketing. The analytical part includes the analysis of the current situation of the region, which represents the base of the project. In the practical part there is a proposal of the system of organisation and management of tourism in the Olomouc region, which is still lacking there. The destination management will support image of the region, marketing activities and will contribute to improvement of attendance of the region by Czech and foreign tourists. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/174
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
8410
|
|
dc.date.assigned |
2008-03-14 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account