dc.contributor.advisor |
Vaňková, Zdeňka
|
|
dc.contributor.author |
Mcevoy, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T01:10:51Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T01:10:51Z |
|
dc.date.issued |
2008-04-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7152
|
|
dc.description.abstract |
Ve své bakalářské práci nazvané "Sociální aspekty vzdělávání a vzdělanosti v anglosaských zemích, zvláště pak v Anglii" se zabývám problematikou sociálního statutu a vzdělání, se zaměřením na chudobu a vzdělání a jak tato situace ovlivňuje člověka obzvláště v útlém věku a jaké následky to s sebou nese do dalšího vzdělání, života. Dále zde poukazuji, jakou důležitost hrají faktory jako je etnikum, sociální status, vzdělání, rodina a sociální prostředí. |
cs |
dc.format |
84 s., 2 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1568051 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Sociální status
|
cs |
dc.subject |
sociální vrstva
|
cs |
dc.subject |
sociální prostředí
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
chudoba
|
cs |
dc.subject |
etnikum
|
cs |
dc.subject |
Social status
|
en |
dc.subject |
social group
|
en |
dc.subject |
social background
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
poverty
|
en |
dc.subject |
ethnicity
|
en |
dc.title |
Sociální aspekty vzdělávání a vzdělanosti v anglosaských zemích, zvláště pak v Anglii |
cs |
dc.title.alternative |
Social Aspects of Education and Level of Education in Anglo-Saxon Countries, with the Focus on England |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2008-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my Bachelor Thesis called 'qSocial Aspects of Education and Level of Education in Anglo-Saxon Countries, with the Focus on England'q I have concentrated my attention on education as it relates to social status with the main emphasis being on poverty. Also I have researched how these factors impact from very earliest stages of life and what are the later outcomes as regards education opportunities and choices. Furthermore, I focus on how important are the factors such as ethnicity, social status, education, family and social background. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1009332
|
|
dc.date.assigned |
2007-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
chudí
|
cs |
local.subject |
bohatí
|
cs |
local.subject |
vzdělání
|
cs |
local.subject |
Anglie
|
cs |
local.subject |
poor
|
en |
local.subject |
rich people
|
en |
local.subject |
education
|
en |
local.subject |
England
|
en |