dc.contributor.advisor |
Rašínová, Viola
|
|
dc.contributor.author |
Knolová, Iva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T00:46:10Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T00:46:10Z |
|
dc.date.issued |
2008-04-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7102
|
|
dc.description.abstract |
Autorka bakalářské práce: "Vzdělávání neslyšících dětí, žáků a studentů a jejich uplatnění v praxi", seznamuje v úvodu případné čtenáře se svou cestou k poznávání problematiky života neslyšících spoluobčanů. Informuje o projektu: "Tísňová linka pro neslyšící", jehož je spoluautorkou. V další části poukazuje na rozdílnost vnímání a přijímání informací od okolního světa osobami se zbytky sluchu a osobami neslyšícími. O vlivu prostředí, v kterém se dítě s poruchou sluchu vyvíjí. O specifičnosti komunikace osob neslyšících, způsobu vzdělávání. Je zde zdůrazněna rozdílnost mezi tradičním způsobem vzdělávání ve speciálních školských zařízeních, většinou internátního typu, a novou možnosti integrovaného vzdělávání neslyšících dětí. Autorka poukazuje na výhody, ale i úskalí obou naprosto rozdílných způsobů v přístupu ke vzdělávání sluchově postižených na všech stupních škol. Jsou zde také nastíněny problémy s profesní orientací sluchově postižených. Autorka informuje o možnostech následného studia, které společnost neslyšícím studentům nabízí. A dále také zdůrazňuje problémy neslyšících občanů při hledání profesního uplatnění a jejich orientaci v praktickém životě. Bakalářská práce nejen informuje a poukazuje na nepříjemná úskalí, kterým musí neslyšící v majoritní společnosti slyšících čelit. Poukazuje také na majoritní část společnosti, která pohlíží na neslyšící s celou řadou předsudků a mýtů. Tato práce vybízí k propojení obou, někdy tolik rozdílných, světů a k odstranění mnohdy nesmyslných komunikačních barier. |
cs |
dc.format |
54 s., 1 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
684057 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Bikulturalismus
|
cs |
dc.subject |
bilingvismus
|
cs |
dc.subject |
dvojjazyčnost
|
cs |
dc.subject |
bilingvismus neslyšících
|
cs |
dc.subject |
handicap
|
cs |
dc.subject |
kochleární neuroprotéza
|
cs |
dc.subject |
implantát
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
kultura neslyšících
|
cs |
dc.subject |
nedoslýchavý
|
cs |
dc.subject |
neslyšící
|
cs |
dc.subject |
ohluchlý
|
cs |
dc.subject |
postižení
|
cs |
dc.subject |
postlingválně neslyšící
|
cs |
dc.subject |
prelingválně neslyšící
|
cs |
dc.subject |
řeč
|
cs |
dc.subject |
sluch
|
cs |
dc.subject |
vada
|
cs |
dc.subject |
znakový jazyk
|
cs |
dc.subject |
Biculturalism
|
en |
dc.subject |
bilinguism
|
en |
dc.subject |
bilinguism of the deaf people
|
en |
dc.subject |
handicap
|
en |
dc.subject |
cochlear neuroprosthesis
|
en |
dc.subject |
implant
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
culture of deaf people
|
en |
dc.subject |
persons with deafness
|
en |
dc.subject |
deaf persons
|
en |
dc.subject |
people who turned deaf
|
en |
dc.subject |
handicapped
|
en |
dc.subject |
postlingual deaf people
|
en |
dc.subject |
prelingual deaf people
|
en |
dc.subject |
speech
|
en |
dc.subject |
hearing
|
en |
dc.subject |
defect
|
en |
dc.subject |
sign language
|
en |
dc.title |
Vzdělávání neslyšících dětí, žáků a studentů a jejich uplatnění v praxi |
cs |
dc.title.alternative |
Education of deaf children, pupils and students and their assertion in the practice |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Štěpánková, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2008-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The author of the bachelor's work "Education of deaf children, pupils and students and their assertion in the practice" posts up the possible readers in her way of finding out the relevant questions of deaf citizens' Iife. She also gives information about the project "Distress line for deaf people" whose coauthor she is. ln another part, she refers to a difference of perceiving and information receiving from the surrounding world by the persons with residual hearing and by deaf ones, as well as to the influence of milieu in which a child with hearing defects evolves and to communication specifying of deaf persons, to the way of their education. The difference between the traditional way of education in special school facilities, mostly in boarding-schools, and a new possibi/ity of integrated education of deaf children is emphasized here. The author refers to advantages, but a/so disadvantages of both completely different ways how to educate the auditory affected peop/e in all types of schools. The problems with professional orientation of auditory affected people are outlined here, too. The author gives information about possibilities of successive studies being offered to the deaf students by the society. She also emphasizes the problems of deaf citizens by looking for a profession and their orientation in the practicallife. The bachelor's work does not give only information and shows disagreable problems the deaf people have to face among the majority of well-hearing ones.lt also mentions the majority of people in the society who look at the deaf ones with many myths and prejudices. This work invites to the connection of both, sometimes so different worlds and to the removing of senseless communication barriers. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1009319
|
|
dc.date.assigned |
2007-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
neslyšící děti
|
cs |
local.subject |
osoby se specifickými potřebami
|
cs |
local.subject |
deaf children
|
en |
local.subject |
people with special needs
|
en |