Klima školní třídy a tvořivost
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ernest, Barbara
|
|
dc.contributor.author |
Priekopová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T13:49:31Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T13:49:31Z |
|
dc.date.issued |
2006-06-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/700
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá tvořivostí žáků a vlivem klimatu třídy na tvořivost. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy týkající se tvořivosti a faktorů, které ji ovlivňují. Práce rozebírá i klima třídy jako prostředí stimulující kreativitu žáků. V praktické části je proveden výzkum zabývající se právě tím, zda má klima třídy vliv na tvořivost. Zabývám se otázkami zda jsou žáci střední školy tvořiví a zda má rozdílná odbornost školy vliv na tvořivost a klima třídy. Praktický část obsahuje i popis výběru metody a aplikaci metody na testovací vzorek studentů. V závěru práce jsou shrnuté poznatky z výzkumu a zamyšlení nad možnostmi dal-šího využití. |
cs |
dc.format |
43 s., 13 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1044684 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Učitel
|
cs |
dc.subject |
student
|
cs |
dc.subject |
tvořivost
|
cs |
dc.subject |
tvořivý proces
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
Teacher
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.subject |
process of creativity
|
en |
dc.subject |
classroom atmospeher
|
en |
dc.title |
Klima školní třídy a tvořivost |
cs |
dc.title.alternative |
Classroom atmospeher and creativity |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2006-06-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with the creativity of students and the influence of classroom at-mosphere on the creativity. The theoretical part focuses on basic terms concern-ing the creativity and the factors which influence the creativity. The work analyses also classroom atmosphere as environment stimulating the creativity of students. The practical part brings research. The aim of the research is to find out how much the classroom atmosphere influences the creativity of students. I want to find out if the secondary school students are creative and if there is a difference of the degree of creativity and classroom atmosphere in different types of secondary schools. The practical part contains also a description of method selection and method application on the tested sample of students. The final part of this work summarises the research conclusions and also brings ideas of their possible further applications. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
4229
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-07 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account