dc.contributor.advisor |
Celá, Jarmila
|
|
dc.contributor.author |
Maryášová, Daniela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T23:36:35Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T23:36:35Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6928
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o problematice integrace handicapovaných dětí do běžných škol. Teoretická část charakterizuje pojem integrace, dále nastiňuje problematiku dítěte s postižením. Z důvodu zaměření praktické části, jsem se také zabývala oblastí verbální a neverbální komunikace. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké jsou přístupy žáků na ZŠ k handicapované spolužačce, zda vnímají handicapovanou spolužačku jako součást třídního kolektivu a do jaké míry se mezi ně začlenila. Zajímalo mne, zda vnímají handicapovanou dívku jako "přítěž v hodinách" nebo jako "zkušenost pro další život". Výsledky výzkumu ukázaly zajímavé skutečnosti. |
cs |
dc.format |
63 s., 3 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1909483 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
pedagogická integrace
|
cs |
dc.subject |
dítě s postižením
|
cs |
dc.subject |
edukace handicapovaných
|
cs |
dc.subject |
verbální komunikace
|
cs |
dc.subject |
neverbální komunikace
|
cs |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
a pedagogical integration
|
en |
dc.subject |
disabled child
|
en |
dc.subject |
an education of disabled people
|
en |
dc.subject |
verbal communication
|
en |
dc.subject |
nonverbal communication
|
en |
dc.title |
Integrace handicapovaných dětí do běžných škol |
cs |
dc.title.alternative |
Integration of the handicapped pupils to basic school |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2008-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
This dissertation deals with problems of the integration of disabled children to common schools. I specified the idea of the integration in general and outlined problems of disabled children in the theoretical part of the dissertation. Because of the intention of the practical part I also dealt with the verbal and nonverbal part of communication. The aim of the practical part was to find attitudes of basic school children towards their disabled classmate, whether they were taking her as a part of their class or not and how much she has integrated in to their class. I was researching whether they were taking their disabled classmate as ballast in lessons or as an experience for their future lives. The results of the research have showed interesting facts. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
7871
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
integrace
|
cs |
local.subject |
děti s postižením
|
cs |
local.subject |
dětská mozková obrna
|
cs |
local.subject |
třídní kolektivy
|
cs |
local.subject |
mezilidské vztahy
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
integration
|
en |
local.subject |
children with disabilities
|
en |
local.subject |
cerebral palsy
|
en |
local.subject |
school classes
|
en |
local.subject |
interpersonal relations
|
en |