Analýza cestovního ruchu v mikroregionu Luhačovské Zálesí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubík, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Marková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T23:20:42Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T23:20:42Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6901
|
|
dc.description.abstract |
V mé bakalářské práce se zabývám možnostmi zvýšení cestovního ruchu v mikroregionu Luhačovské Zálesí. V teoretické části jsem definovala základní pojmy cestovního ruchu, jeho účastníky, rozdělení, předpoklady rozvoje a především marketing cestovního ruchu, který je podkladem pro praktickou část. Praktická část je věnována analýze současného stavu mikroregionu Luhačovské Zálesí. Podrobněji jsem popsala nejvýznamnější města a obce mikroregionu. Dotazníkovým šet-řením jsem získala informace od návštěvníků i obyvatel mikroregionu - tyto se staly pod-kladem pro vypracování SWOT analýzy a návrhů na zvýšení cestovního ruchu, které jsem podrobila nákladové analýze. |
cs |
dc.format |
76 s., 23 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
9885010 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
marketing cestovního ruchu
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
mikroregion Luhačovské Zálesí
|
cs |
dc.subject |
tourism
|
en |
dc.subject |
tourism marketing
|
en |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Zálesí region of Luhačovice
|
en |
dc.title |
Analýza cestovního ruchu v mikroregionu Luhačovské Zálesí |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of tourism in Zálesí region of Luhačovice |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kročil, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2008-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor's thesis deals with the opportunities available for increasing tourism in the Zálesí region of Luhačovice. In the theoretical part I have defined the basic terms in the tourist trade, its participants, local and international visitors and the possibility for the de-velopment and marketing of tourism, which is the basis of the practical part. The practical part includes an analysis of the current situation of area in Zálesí. I have de-scribed most towns and villages of the region in some detail. I have interviewed visitors and inhabitants - it was the basis for working-out the SWOT analysis and the proposal for increasing in the tourist trade which I have subjected to costs analysis. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/115
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
9715
|
|
dc.date.assigned |
2008-03-21 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account