dc.contributor.advisor |
Sýkora, František
|
|
dc.contributor.author |
Schneiderková, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T23:16:26Z |
|
dc.date.available |
2013-03-28T00:00:28Z |
|
dc.date.issued |
2008-03-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6898
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se snaží o přispění k výzkumu učitele a k výzkumu problémového chování, který je u nás zejména z pohledu učitele poněkud zanedbáván. Byly vymezeny základních pojmy a jejich možná pojetí a také relevantní teorie a dále pojednáno o jejich možném využití v pedagogickém kontextu. V práci je uveden také přehled výzkumů a empirických zjištění, které byly v této oblasti realizovány. Cílem výzkumu pak bylo alespoň částečně objasnit učitelovo vnímání problémového chování žáka, zjistit, co učitelé základních škol považují za problémové chování, a zejména pak to, kde vidí jeho příčiny. Těchto cílů se jistým způsobem podařilo dosáhnout a tedy též zodpovědět hlavní výzkumné otázky. Dále se podařilo poodhalit i další poznatky, například týkající se usuzování učitele o problémovém chování žáka nebo utváření učitelových atribucí problémového chování žáka. Výsledky výzkumu potvrzují mnohá předešlá zjištění i teoretické poznatky. Nejpodstatnějším výsledkem výzkumu je zjištění, že učitelé za nejčastější a nejvýznamnější příčinu problémového chování žáků ve škole považují rodinu či faktory s ní spojené, čímž se shodují s výsledky většiny doposud provedených výzkumů v této oblasti. |
cs |
dc.format |
115 s. |
cs |
dc.format.extent |
980100 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 28.03.2013 |
|
dc.subject |
Osobnost
|
cs |
dc.subject |
vývoj
|
cs |
dc.subject |
sociální klima
|
cs |
dc.subject |
interakce
|
cs |
dc.subject |
výchovné problémy
|
cs |
dc.subject |
příčiny
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
kázeň
|
cs |
dc.subject |
problémový žák
|
cs |
dc.subject |
Personality
|
en |
dc.subject |
progress
|
en |
dc.subject |
social clime
|
en |
dc.subject |
interaction
|
en |
dc.subject |
educational problem
|
en |
dc.subject |
reason
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
descipline
|
en |
dc.subject |
proposition student
|
en |
dc.title |
Škola v prevenci a řešení výchovných problémů |
cs |
dc.title.alternative |
The school and its role in preventing and solving educational problems |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fejová, Ludmila |
|
dc.date.accepted |
2008-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis tries to contribute to a research of pupil problem behaviour from a teachers point of view that is in the Czech Republic rather neglected. There are defined essential terms, their relations, their possible conceptions and also relevant theories. Next you can find how can be these terms used in educational context. Finally there is presented an overview of researches and empirical findings that were carried out in this field. The aim of a research was to enlighten at least partly what teachers consider to be problem behaviour, and particularly where they see causes of this behaviour. This aim was reached to a certain extent and therefore also the research questions were answered. Moreover, there were ascertained some more findings, for example relating to formation of teachers causal attributions for pupil problem behaviour and to teachers beliefs about it. The findings of the research confirm many previous results and some theoretical conclusions as well. The main result of the research is that teachers consider family and family factors to be the most frequent and important cause of pupil problem behaviour. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1009199
|
|
dc.date.assigned |
2006-11-30 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
výchovné problémy
|
cs |
local.subject |
prevence (právo)
|
cs |
local.subject |
educational problems
|
en |
local.subject |
prevention (law)
|
en |