dc.contributor.advisor |
Jurníková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Mořkovský, Štěpán
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T22:27:00Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T22:27:00Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6799
|
|
dc.description.abstract |
Autor se v této práci zabývá tím, zda změna zákonné úpravy, obsahující hrozbu vysokými sankcemi a zavedení systému bodového hodnocení, má vliv na dodržování pravidel silničního provozu. K tomu se v teoretické části, prostřednictvím rozboru obecné části zákona č. 200/1990 Sb. o přestupcích, zabývá základními pojmy, spojenými s odpovědností za přestupek, jakož i právními následky přestupku. Rozborem skutkové podstaty přestupku podle ust. § 22 zákona č. 200/1990 Sb. o přestupcích objasňuje jednání, která jsou označována jako přestupky proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích, zabývá se snahou řidičů, vyhnout se postihu za přestupek a objasňuje základní principy a funkci systému bodového hodnocení. V poslední části práce zjišťuje, jaký přínos má zákon č. 411/2005 Sb. na území okresu Přerov a ze zjištěných poznání vyvozuje závěry. |
cs |
dc.format |
77 s., 13 s. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
1148140 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
přestupek
|
cs |
dc.subject |
odpovědnost
|
cs |
dc.subject |
systém bodového hodnocení
|
cs |
dc.subject |
lesser offenc
|
en |
dc.subject |
responsibility
|
en |
dc.subject |
system of point evaluation
|
en |
dc.title |
Správně právní odpovědnost za přestupky |
cs |
dc.title.alternative |
Administrative-legal responsibility for lesser offences |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Večeřa, Miloš |
|
dc.date.accepted |
2008-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
In this work, the author considers the question whether a change of law which includes the threat of high fines and establishes a so-called "point system'q influences compliance to legal traffic principles. In the theoretical part of this work, the author deals with the basic terminology connected with the responsibility of an individual after commiting a lesser offence and the legal consequences of it. The author uses a basic part of the 1990 Parliament Act No. 200: "Lesser Offences'q as a guide. He analyses a specific lesser offence as described in Article 22 of the above Parliament Act and illustrates all possible behaviour which would be classified as a lesser offence against traffic safety and fluidity. He describes various attempts of some drivers to avoid punishment after commiting a lesser offence and he explains the basic principles and the function of the so-called "point system'q. In the final part of this work, the author studies and analyses various effects of the 2005 Parliament Act No. 411 within the Přerov district. |
en |
dc.description.department |
Ústav veřejné správy a regionálního rozvoje |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/181
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Veřejná správa a regionální rozvoj |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Public Sector Administration and Regional Development |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
8892
|
|
dc.date.assigned |
2008-03-10 |
|
utb.result.grade |
A |
|