Vývoj šikany od předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lízalová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Valentová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T21:27:52Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T21:27:52Z |
|
dc.date.issued |
2008-04-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6677
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývala problematikou vývoje šikany od předškolního věku a to pouze v teoretické rovině. Cílem bakalářské práce bylo teoreticky seznámit se šikanou a agresí od předškolního věku. Šikana je komplexní problém pedagogický, psychologický, sociologický ale také mravní. Je velice důležité porozumět tomuto jevu a hledat cesty k nápravě a tam, kde se ještě neprojevila, provádět důslednou prevenci. |
cs |
dc.format |
37 s. |
cs |
dc.format.extent |
210626 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Šikana
|
cs |
dc.subject |
šikanování
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
školní věk
|
cs |
dc.subject |
mobbing
|
cs |
dc.subject |
bossing
|
cs |
dc.subject |
známky šikany
|
cs |
dc.subject |
řešení šikany
|
cs |
dc.subject |
prevence šikany
|
cs |
dc.subject |
Bullying
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
pre-school children
|
en |
dc.subject |
pupilage
|
en |
dc.subject |
mobbing
|
en |
dc.subject |
bossing
|
en |
dc.subject |
sings of bullying
|
en |
dc.subject |
solution of bullying
|
en |
dc.subject |
prevention of bullying
|
en |
dc.title |
Vývoj šikany od předškolního věku |
cs |
dc.title.alternative |
The development of bullying since the pre-school age |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vavrečková, Marie |
|
dc.date.accepted |
2008-06-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor's thesis deals with the development of bullying since the pre-school age. The thesis is theory-based. The aim of my thesis was to inform about the bullying and aggression since the pre-school age in theory. The bullying features a complex pedagogical, psychological, sociological and also ethical problem. It is very important to understand this phenomenon and to search the remedy. Moreover, consistent prevention before developing of the bullying is also very important. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1009496
|
|
dc.date.assigned |
2007-04-30 |
|
utb.result.grade |
E |
|
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account