dc.contributor.advisor |
Svoboda, Ivo
|
|
dc.contributor.author |
Hašková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T13:32:37Z |
|
dc.date.available |
2013-06-08T23:00:27Z |
|
dc.date.issued |
2006-06-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/660
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o projevech agrese (šikany)u středoškolské mládeže. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Zaměřuje se na šikanu jako zvláštní případ agrese. Jsou zde uvedeny znaky,typy, stupně, důvody a následky šikany.Pojednává také o zvládání šikany, jak ji zjistit a jak na ni reagovat z pohledu pedagoga a z pohledu rodičů. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na prevenci, kdy subjektem prevence je společnost, pedagogové, rodiče, ale i děti. Praktická část je zaměřena na výzkum, týkající se šikany u stredoškolské mládeže. Zejména se jedná o zjištění procenta výskytu, jaké jsou projevy , zjištění, kdo je agresorem a komu se oběti nejčastěji svěřují. |
cs |
dc.format |
57 s |
cs |
dc.format.extent |
886528 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 08.06.2013 |
|
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.title |
Šikana jako sociálně patologický jev |
cs |
dc.title.alternative |
Chicane as socially - pathological phenomenon |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vykopalová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2006-06-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor thesis deals with the topic of demonstrations of aggression ( bullying) amongst secondary school students. It is divided into two main parts - Theory and Practice. The theoretical part first describes the topic of aggression; it gives definitions, types and related terms. Further, it focuses on bullying as a special case of aggression. Here definitions, markers, types, degrees, reasons and consequences of bullying are given. In order to explain the reasons of bullying, it is necessary to describe its participants, especially in terms of aggressor and victims. The next chapter deals with controlling bullying, its detection and reactions from the viewpoints of the educator and the parents. The last chapter in the theoretical part is focused on prevention, where the subject of the prevention is society, educators, parents and the children. The practical part is aimed at research concerning the detection of bullying amongst secondary school students. The percentage of occurrence, its manifestations, definition of the aggressor and the persons to whom children most often confide are the main issues dealt with in this part. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
4049
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-06 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
agresoři šikany
|
cs |
local.subject |
prevence šikany
|
cs |
local.subject |
secondary school students
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
local.subject |
aggressors in bullying
|
en |
local.subject |
bullying prevention
|
en |