Šikana jako sociálně patologický jev

DSpace Repository

Language: English čeština 

Šikana jako sociálně patologický jev

Show simple item record

dc.contributor.advisor Svoboda, Ivo
dc.contributor.author Hašková, Petra
dc.date.accessioned 2010-07-13T13:32:37Z
dc.date.available 2013-06-08T23:00:27Z
dc.date.issued 2006-06-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/660
dc.description.abstract Bakalářská práce pojednává o projevech agrese (šikany)u středoškolské mládeže. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Zaměřuje se na šikanu jako zvláštní případ agrese. Jsou zde uvedeny znaky,typy, stupně, důvody a následky šikany.Pojednává také o zvládání šikany, jak ji zjistit a jak na ni reagovat z pohledu pedagoga a z pohledu rodičů. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na prevenci, kdy subjektem prevence je společnost, pedagogové, rodiče, ale i děti. Praktická část je zaměřena na výzkum, týkající se šikany u stredoškolské mládeže. Zejména se jedná o zjištění procenta výskytu, jaké jsou projevy , zjištění, kdo je agresorem a komu se oběti nejčastěji svěřují. cs
dc.format 57 s cs
dc.format.extent 886528 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 08.06.2013
dc.subject agrese cs
dc.subject šikana cs
dc.subject agresor cs
dc.subject oběť cs
dc.subject aggression en
dc.subject bullying en
dc.subject aggressor en
dc.subject victim en
dc.title Šikana jako sociálně patologický jev cs
dc.title.alternative Chicane as socially - pathological phenomenon en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vykopalová, Hana
dc.date.accepted 2006-06-28
dc.description.abstract-translated This Bachelor thesis deals with the topic of demonstrations of aggression ( bullying) amongst secondary school students. It is divided into two main parts - Theory and Practice. The theoretical part first describes the topic of aggression; it gives definitions, types and related terms. Further, it focuses on bullying as a special case of aggression. Here definitions, markers, types, degrees, reasons and consequences of bullying are given. In order to explain the reasons of bullying, it is necessary to describe its participants, especially in terms of aggressor and victims. The next chapter deals with controlling bullying, its detection and reactions from the viewpoints of the educator and the parents. The last chapter in the theoretical part is focused on prevention, where the subject of the prevention is society, educators, parents and the children. The practical part is aimed at research concerning the detection of bullying amongst secondary school students. The percentage of occurrence, its manifestations, definition of the aggressor and the persons to whom children most often confide are the main issues dealt with in this part. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.rights.auth IP cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut cs
dc.thesis.degree-grantor en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 4049
dc.date.assigned 2006-03-06
utb.result.grade C
local.subject středoškolští studenti cs
local.subject oběti šikany cs
local.subject agresoři šikany cs
local.subject prevence šikany cs
local.subject secondary school students en
local.subject victims of bullying en
local.subject aggressors in bullying en
local.subject bullying prevention en


Files in this item

Files Size Format View
hašková_2006_bp.pdfBlocked 865.7Kb PDF View/Open
hašková_2006_vp.doc 48.5Kb Microsoft Word View/Open
hašková_2006_op.doc 51Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account