Postoj Romů ke vzdělání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Opatrný, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Šestáková, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T19:26:28Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T19:26:28Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6391
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce "Postoje Romů ke vzdělání" pojednává o současném vztahu ke vzdělání u jedinců romského etnika. Skládá se ze dvou částí. Teoretická část uvádí do problematiky týkající se života Romů. Záměrem praktické části práce je zjistit jak vzdělání romských rodičů ovlivňuje postoj dětí ke vzdělání. Porovnat kde v hodnotovém žebříčku romských a neromských dětí stojí hodnota vzdělání a zda jsou nemajoritní děti spokojenější se svým školním prospěchem než děti majoritní. |
cs |
dc.format |
86 |
cs |
dc.format.extent |
556028 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Rom
|
cs |
dc.subject |
romský žák
|
cs |
dc.subject |
národnostní menšina
|
cs |
dc.subject |
minorita
|
cs |
dc.subject |
majorita
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
Romany
|
en |
dc.subject |
Romany pupil
|
en |
dc.subject |
national minority
|
en |
dc.subject |
minor
|
en |
dc.subject |
majority
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Postoj Romů ke vzdělání |
cs |
dc.title.alternative |
Romanies Attitude Towards Education |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2008-06-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presentated dissertation work "Romanies Attitude Towards Education'q discuss about the present relations of education individuals of Romanies ethnic. It is divided into two parts. The theoretic part actuate into problematical of the life of Romany ethnic in our territory. Purpose of the research part is to find out how the education of Romany parents influence attitude of Romany children. Compare where is education in the value list of majority and minor children. And if the minor children are more satisfied with their school marks then majority children. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
7794
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-03 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
local.subject |
Romanies education
|
en |
local.subject |
Gipsy education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account