Využití prognóz demografického vývoje v marketingu a managementu cestovního ruchu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pavlů, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Benešová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T18:51:41Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T18:51:41Z |
|
dc.date.issued |
2008-04-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6302
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na problematiku segmentu seniorů v oblasti cestovního ruchu. V teoretické části práce se zabývám charakteristikou cestovního ruchu a současnými demografickými prognózami a popisuji segment seniorů. Praktická část práce pojednává o cílové skupině seniorů ve vztahu k cestovnímu ru-chu. Analyzuje současnou nabídku a propagaci cestovních kanceláří a agentur. V projektové části práce navrhuji konkrétní podobu nabídky a komunikace cestovní kanceláře s cílovou skupinou seniorů. |
cs |
dc.format |
111s. |
cs |
dc.format.extent |
1201384 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
demografické prognózy
|
cs |
dc.subject |
senior
|
cs |
dc.subject |
seniorský cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
nabídka cestovních kanceláří a agentur
|
cs |
dc.subject |
propagace cestovních kanceláří a agentur
|
cs |
dc.subject |
tourism
|
en |
dc.subject |
demographical prognosis
|
en |
dc.subject |
senior
|
en |
dc.subject |
seniors tourism
|
en |
dc.subject |
offer of travel agencies
|
en |
dc.subject |
propagation of travel agencies
|
en |
dc.title |
Využití prognóz demografického vývoje v marketingu a managementu cestovního ruchu |
cs |
dc.title.alternative |
The exploitation of a demographic trend in marketing and management of tourist trade |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Světlík, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2008-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on the subject of seniors in tourist trade. In the theoretic part I occupied myself with the characteristics of tourist trade and present demographic prognosis and describe the segment of seniors. The practical part deals with the target group of seniors in relation with tourism and it analyses existent offer and presentation of travel agencies for this segment. The project part suggests a particular solution considering special offer and way of communication, that a travel agency should apply on the group of seniors. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
7542
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account