Aspekty mediálního plánování reklamních kampaní pro malé a střední zadavatele
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Podlešák, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Slavík, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T18:23:48Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T18:23:48Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6231
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zaměřuje na aspekty mediálního plánování kampaní pro malé a střední zadavatele. To má určitá specifika: mívá jednodušší zadání, zjednodušenou definici cílových skupin, často se liší výběrem používaných mediatypů a následným měřením efektivity. Ačkoli by se mohlo předpokládat, že bude snadnější také samotná příprava implementačního mediaplánu, právě v tomto bodu se příprava malé i velké kampaně příliš neodlišuje. Tato práce zmiňuje některá specifika přípravy mediaplánu, vypočítává možné problémy a přináší určitá doporučení. Hypotéza je konfrontována s výsledky průzkumné sondy. |
cs |
dc.format |
59 s., 11 + 12 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1713058 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mediální plánování
|
cs |
dc.subject |
reklamní agentura
|
cs |
dc.subject |
mediální agentura
|
cs |
dc.subject |
zadavatel
|
cs |
dc.subject |
kampaň
|
cs |
dc.subject |
mediaplán
|
cs |
dc.subject |
televizní reklama
|
cs |
dc.subject |
rozhlasová reklama
|
cs |
dc.subject |
tisková reklama
|
cs |
dc.subject |
venkovní reklama
|
cs |
dc.subject |
kinoreklama
|
cs |
dc.subject |
media planning
|
en |
dc.subject |
advertising agency
|
en |
dc.subject |
media agency
|
en |
dc.subject |
client
|
en |
dc.subject |
advertiser
|
en |
dc.subject |
campaign
|
en |
dc.subject |
mediaplan
|
en |
dc.subject |
TV commercial
|
en |
dc.subject |
radio advertisement
|
en |
dc.subject |
print ad
|
en |
dc.subject |
out of home media
|
en |
dc.subject |
cinema advertising
|
en |
dc.title |
Aspekty mediálního plánování reklamních kampaní pro malé a střední zadavatele |
cs |
dc.title.alternative |
Aspects of media planning of advertising campaigns for the small and middle advertisers |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2008-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is focused on all aspects of campaigns' media planning for small and medium advertisers. In this case the media planning has some distinctive features: a simpler specification, a simplified target group definition, different media types used and subsequent effectiveness measurement. Although it could be assumed that the preparation of a media plan implementation will be easier in case of small and medium advertisers' media campaigns. However, the preparation of a small and large-scale campaign does not differ in this respect that much. This paper also mentions distinctive features of a media plan preparation, problems therewith and suggest certain recommendations. The hypothesis is confronted with the result of a survey. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
7520
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account