Šikana na Základních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Enachescu-Hroncová, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Tomanová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T17:17:14Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T17:17:14Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6122
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má název Šikana na Základních školách. Šikana spadá do patologických forem mezilidského soužití, proto teoretická část popisuje šikanu, jak vzniká oběť, agresora a metody jak tomuto společenskému jevu předcházet. Na teoretickou část navazuje část praktická. Hlavním cílem mého výzkumu je zjistit, a to mezi pedagogy, zda se šikana v dnešní době na Základních školách vyskytuje a jak tento problém učitelé řeší. |
cs |
dc.format |
41 |
cs |
dc.format.extent |
613574 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
oběť šikany
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
žák Základní školy
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
chicane
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
Primary school pupil
|
en |
dc.subject |
teacer
|
en |
dc.title |
Šikana na Základních školách |
cs |
dc.title.alternative |
The chicane on Elementary school |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2008-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is named Chicane at Primary school. Chicane fall within pathologic forms of human koexistence, therefore theoretical section describe chicane, as to how it begins, victim, aggressor and methods to this social phenomen on anticipate. Over theoretical patr is Conner with practical section. Principal I'm of my reserch is find out namely among pedagogues wheter is chicane today's time at Primary school comon and how teachers try to find asolution this problem. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
7890
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
D |
|
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
agresoři šikany
|
cs |
local.subject |
prevence šikany
|
cs |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
local.subject |
aggressors in bullying
|
en |
local.subject |
bullying prevention
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account