dc.contributor.advisor |
Kohoutek, Rudolf
|
|
dc.contributor.author |
Francová, Sylva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T17:07:35Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T17:07:35Z |
|
dc.date.issued |
2008-04-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6096
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá problematikou závad a poruch chování u dětí a mládeže. Teoretická část vychází z klasifikace poruch chování, z vlivů působících na chování dětí ve školním a rodinném prostředí. Zabývá se možnostmi preventivních opatření v této oblasti a možnostmi řešení již vzniklých poruch chování. Praktická část se snaží zmapovat jaký typ projevu nežádoucího chování se nejčastěji vyskytoval u vybrané skupiny předškolních dětí. |
cs |
dc.format |
51 s. |
cs |
dc.format.extent |
349946 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Poruchy chování
|
cs |
dc.subject |
dificility
|
cs |
dc.subject |
vzdělávací politika státu
|
cs |
dc.subject |
programy vázané na školu
|
cs |
dc.subject |
intervence do rodiny
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
předškolní děti
|
cs |
dc.subject |
špatná koncentrace
|
cs |
dc.subject |
těžká ovladatelnost
|
cs |
dc.subject |
Behavioural disorders
|
en |
dc.subject |
dificility
|
en |
dc.subject |
educational state politics
|
en |
dc.subject |
school programs
|
en |
dc.subject |
questionnares for pre-school kids
|
en |
dc.subject |
family intervention
|
en |
dc.subject |
concentration and discipline difficulties
|
en |
dc.title |
Závady a poruchy chování u dětí a mládeže |
cs |
dc.title.alternative |
Behaviour disorders encounntered in pre-school and school age children and in young adults |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2008-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work focuses on a constellation of behaviour disorders frequently encounntered in pre-school and school age children and in young adults. It begins by describing and classiffing the disorders in question. It then goes on to describe their impact on the children to young adults themselves and on those belonging to both their school and family environment. Possible means for preventing the disorders are explored and are also the means for successfully dealing with them once they have arisen. The work concludes by mapping out the frequency of undesirable behaviours among pre-school and young adults. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1009403
|
|
dc.date.assigned |
2007-04-30 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
porucha pozornosti
|
cs |
local.subject |
attention deficit disorder
|
en |