Problémové děti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Juříčková, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T16:58:47Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T16:58:47Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6077
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřená na problémové děti hyperaktivní, úzkostné a nemocné v dětství. Teore-tická část je z počátku věnovaná charakteristice problémových dětí, možným příčinám pro-blémového chování, dále pak rodinnému, školnímu a vrstevnickému prostředí. Největší úsek je věnován poruchám chování, které se mohou u těchto dětí vyskytnout. Obsahuje i prevenci problémového chování, která je zaměřena na demokratickou výchovu. Praktická část je zaměřena na vnímání problémovosti dospělých, kteří v dětství byli problémovými dětmi a na názory jejich rodičů. |
cs |
dc.format |
54 s. |
cs |
dc.format.extent |
347593 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
problémové děti
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
vrstevníci
|
cs |
dc.subject |
poruchy chování
|
cs |
dc.subject |
problem children
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
peers
|
en |
dc.subject |
behaviour disorders
|
en |
dc.title |
Problémové děti |
cs |
dc.title.alternative |
Problem children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2008-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is focused on problem children who are hyperactive, distressed and ill in child-hood. At the beginning the theoretical part of the work deals with the characteristic of problem children, possible causes of problem behaviour and then with family, school and peers environment. The main part of the work is related to behaviour disorders which may occur in these children. It also contains prevention of problem behaviour which is focused on democratic education. The practical part refers to the reception of problem behaviour of adults who were the problem children in the childhood, and to their parents' opinions. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
7851
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
hyperaktivní děti
|
cs |
local.subject |
hyperactive children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account