dc.contributor.advisor |
Pavlů, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Krutílková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T16:37:29Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T16:37:29Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6029
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o novém, rostoucím konceptu Fair Trade. Teoretická část analyzuje problematiku CRS, zeleného marketingu, marketingových komunikací i globálních problémů. Praktická část se zabývá historií Fair trade a principy jeho fungová-ní. Analyzuje, jaké stojí před Fair trade limity a výzvy. Hlavní část praktické části je věnována Fair trade v marketingových komunikacích, a to ve světe i nás. Popisuje, jak je Fair trade komunikován jak ziskovými, tak neziskovými organizacemi. Naznačuje, proč je možné Fair trade považovat za marketingovou hodnotu. V závěru práce je vyhodnocen dotazník o etickém nakupování mladých lidí. |
cs |
dc.format |
64 s., 6 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1523948 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
CRS
|
cs |
dc.subject |
etický konzumerismus
|
cs |
dc.subject |
zelený marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální marketing
|
cs |
dc.subject |
Cause related marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
Fair trade
|
cs |
dc.subject |
CRS
|
en |
dc.subject |
ethical consumerism
|
en |
dc.subject |
green marketing
|
en |
dc.subject |
social marketing
|
en |
dc.subject |
Cause Related Marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communications
|
en |
dc.subject |
Fair trade
|
en |
dc.title |
Fair trade v marketingových komunikacích |
cs |
dc.title.alternative |
Fair trade in marketing communications |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gregarová, Magda |
|
dc.date.accepted |
2008-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is about a new, growing concept of Fair trade. The theoretical part analyzes a problem of CSR, green marketing, marketing communications and also global problems. Practical part includes the history of Fair trade and the basic principles of its function. It analyzes what are the limits and challenges of Fair trade. Main part of the practical part is dedicated to Fair trade in marketing communications in the Czech Republic and in the world. It describes the possibilities of communicating Fair trade by non-/profit organizations. It shows why we can consider Fair trade as a marketing value. At the end a questionnaire about ethical shopping of young people is evaluated. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
7466
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
A |
|