dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Minichová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T13:12:04Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T13:12:04Z |
|
dc.date.issued |
2006-06-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/595
|
|
dc.description.abstract |
V ekonomické praxi se často setkáváme s pojmy kalkulace, kalkulování, vykalkulování Používají se hlavně ve spojitosti s náklady a tvorbou cen a to nejen v podnikatelské praxi, ale dokonce i v obyčejném životě. Vytvoření prodejní ceny výrobku není jednoduchá záležitost. Musíme vzít v úvahu dva základní atributy: 1. Jaké jsou opravdové náklady, které daný obchodník nebo výrobce musí vynaložit na to, aby získal nebo vyprodukoval určitý výrobek a byl schopen jej prodat na trhu. 2. Jak bude trh na stanovenou cenu reagovat a zda ještě danému obchodníkovi nebo výrobci zbude čistý zisk, podaří-li se mu tyto výrobky prodat. Vidíme, že v ekonomice stojí proti sobě nákladový výpočet toho, kdo dodává zboží na trh a ochota spotřebitele tyto náklady přijmout a dokonce zaplatit o něco víc, tj. o zisk. Podstatou kalkulace a kalkulování je především výpočet složky, která v tomto procesu zaujímá dominantní postavení, tj. nákladů. Někdy také hovoříme o redukci kalkulace na kalkulaci nákladovou. Cílem výuky na střední škole je seznámit žáky s problematikou kalkulací. Žáci by měli pochopit podstatu kalkulace a zvládnout ji vypočítat různými metodami. Na tyto znalosti budou navazovat v dalším ročníku při sestavování podnikatelského záměru. Zvolený tematický cíl vede k jasnému členění hodiny na určité úseky s dílčími, jasně formulovanými problémy. Na počátku hodiny je jasně formulován cíl hodiny a na konci vyučovací hodiny by měl učitel zdůraznit splnění cíle. Na sekvenční strukturu výuky působí různé podmínky jako jsou dosavadní znalosti žáků , množství a charakter látky, čas, který lze učivu věnovat Formulace konkrétních otázek vede žáky k poznávání vztahů, vlastností a závěrů, významných z hlediska cíle. Žáci jsou vedeni k aktivní myšlenkové činnosti, k řešení problémů a k formulaci správných závěrů. Po zvládnutí problematiky výpočtu jednotlivých metod systému kalkulací naváží žáci na znalosti získané v předmětu výpočet |
cs |
dc.format |
73 s., 3 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1274226 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Kalkulace
|
cs |
dc.subject |
Vytvoření prodejní ceny výrobků
|
cs |
dc.subject |
Metody výpočtů kalkulací
|
cs |
dc.subject |
Řešené příklady
|
cs |
dc.subject |
Příklady k procvičení včetně správných výsledků
|
cs |
dc.subject |
Výpočty v Excelu včetně grafického zpracování
|
cs |
dc.subject |
Calculation
|
en |
dc.subject |
Setting of selling product price
|
en |
dc.subject |
Metods of calculation solutions
|
en |
dc.subject |
Tasks to solve
|
en |
dc.subject |
Task for practising including correct solutions
|
en |
dc.subject |
Calculations in Excel and graphic results
|
en |
dc.title |
Specifika využití pc ve výuce odborných předmětů |
cs |
dc.title.alternative |
The specification of using PC in teaching of special subject |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2006-09-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
We often come across the idea of calculation or costing and calculating in economic practice. They are mainly used in connection with expenses and setting of prices not only in free enterprice, but even in daily life. Setting of product is not easy. We must consider two basic attributes: 1. What are the real espenses, which the businessman or the producer must expend to gain or produce the specific product and sell it in the market. 2. The reaction of the market and the profit of the businessman. The substance of calculation and the calculating is the computation of dominant component, the expenses. We can sometimes call this the reduction of calculation into expense calculation. The aim of secondary school teaching is to explain calculation problems to students. The student have to understand the substance of calculation and to work it out with various methods. And they follow it next school year. The lesson is divided into parts with single problems. The aim of the lesson is clearly formulated and it comes true in the end of the lesson. The teacher requires active thinking activity, solving the problems and formulation of right conclusions. The students will go on in the other subject named calculation technology. The students use their knowledge gained in various subjects. The students can use this knowledge of economic subjects during their graduation exam and in their practice. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
4219
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-07 |
|
utb.result.grade |
D |
|
local.subject |
výuka podporovaná počítačem
|
cs |
local.subject |
účetnictví
|
cs |
local.subject |
kalkulace nákladů
|
cs |
local.subject |
zisk
|
cs |
local.subject |
computer-aided learning
|
en |
local.subject |
accounting
|
en |
local.subject |
cost accounting
|
en |
local.subject |
profit
|
en |