Integrace nadaných dětí 1. ročníku na Základní škole Zlín (tř. Svobody 868, Malenovice)
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Kvarda, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T15:55:29Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T15:55:29Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5932
|
|
dc.description.abstract |
Integrace nadaných dětí do běžné základní školy je základním předpokladem pro jejich úspěšný vývoj. Aby byla tato integrace úspěšná, je třeba pracovat u nadaných žáků především na rozvoji jejich sociálních kompetencí. A právě mírou, do jaké si nadaní žáci sociální kompetence osvojili, se v této práci zabývám. Ta totiž určuje kvalitu jejich vztahů s okolím. Jelikož nadání s sebou přináší často i různá specifika v oblasti sociální a emocionální, je vhodné při edukaci nadaných žáků těmto oblastem věnovat náležitou pozornost. |
cs |
dc.format |
126 s. |
cs |
dc.format.extent |
4622791 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
speciální třída
|
cs |
dc.subject |
studijní skupina
|
cs |
dc.subject |
sociální kompetence
|
cs |
dc.subject |
nadaný žák
|
cs |
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
special classroom
|
en |
dc.subject |
study group
|
en |
dc.subject |
social competence
|
en |
dc.subject |
gifted pupil
|
en |
dc.subject |
a gift
|
en |
dc.subject |
the education
|
en |
dc.title |
Integrace nadaných dětí 1. ročníku na Základní škole Zlín (tř. Svobody 868, Malenovice) |
cs |
dc.title.alternative |
Integration of the 1st class gifted children on the Primary school Zlín (tř. Svobody 868, Malenovice) |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2008-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
Integration of gifted children into a common elementary school is a fundamental prerequisite for their successful development. In order for the integration to be successful, it is necessary to work with gifted children above all on development of their social competences. And in this work I inquire the degree into which the gifted pupils acquire their social competences. Because it determines a quality of their interrelationship with others. Due to the fact that the gift often brings along various specifics in social and emotional areas, it is advisable to pay proper attention to this areas in education of gifted pupils. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
7865
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
pedagogika nadaných
|
cs |
local.subject |
gifted education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account