[NEOBHÁJENO] Virtuální předměty jako nová investiční aktiva: Příležitosti, rizika a tvorba investiční strategie v prostředí Steam Marketplace

DSpace Repository

Language: English čeština 

[NEOBHÁJENO] Virtuální předměty jako nová investiční aktiva: Příležitosti, rizika a tvorba investiční strategie v prostředí Steam Marketplace

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sadil, Vojtěch
dc.contributor.author Herda, Kristián
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:51Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:51Z
dc.date.issued 2025-02-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/59069
dc.description.abstract Práca sa venuje problematike investovania do virtuálnych aktív v rámci herného prostredia platformy Steam, so zameraním na ekonomiku hier Counter-Strike: Global Offensive a Counter-Strike 2. Zameriava sa na trhové správanie herných predmetov, ako sú skiny, kapsule a modely postáv, a ich potenciál z pohľadu investovania.
dc.format 109
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Virtuálna ekonomika cs
dc.subject Steam cs
dc.subject Steam Marketplace cs
dc.subject Herné skiny a nálepky cs
dc.subject Debne cs
dc.subject Scam cs
dc.subject Steam API cs
dc.subject Steam Forums cs
dc.subject Steam Store cs
dc.subject Cheater cs
dc.subject Anti-Cheat cs
dc.subject Lootbox cs
dc.subject Virtual Economy en
dc.subject Steam en
dc.subject Steam Marketplace en
dc.subject Skins en
dc.subject Stickers en
dc.subject Cases en
dc.subject Scam en
dc.subject Steam API en
dc.subject Steam Forums en
dc.subject Steam Store en
dc.subject Cheater en
dc.subject Anti-Cheat en
dc.subject Lootbox en
dc.title [NEOBHÁJENO] Virtuální předměty jako nová investiční aktiva: Příležitosti, rizika a tvorba investiční strategie v prostředí Steam Marketplace
dc.title.alternative [NEOBHÁJENO] Virtual Goods as New Investment Assets: Opportunities, Risks, and Investment Strategy Development in the Steam Marketplace Environment
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Přílučíková, Jana
dc.date.accepted 2025-09-02
dc.description.abstract-translated The thesis focuses on the issue of investing in virtual assets within the gaming environment of the Steam platform, with an emphasis on the in-game economy of Counter-Strike: Global Offensive and Counter-Strike 2. It explores the market behavior of in-game items such as skins, capsules, and character models, and their potential from an investment perspective.
dc.description.department Ústav financí a účetnictví
dc.description.result neobhájeno
dc.thesis.degree-discipline Finanční trhy a technologie cs
dc.thesis.degree-discipline Financial Markets and Technologies en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Finance cs
dc.thesis.degree-program Finance en
dc.identifier.stag 70259
dc.date.submitted 2025-08-04


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account