[NEOBHÁJENO] Názory učitelů mateřských škol na alternativní vzdělávání
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Tallová, Barbora
|
|
| dc.contributor.author |
Málková, Aneta
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:50Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:50Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/59052
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá názory učitelů mateřských škol na alternativní vzdělávání. Teoretická část bakalářské práce pojednává o tradičním předškolním vzděláváním a alternativních směrech v předškolní pedagogice. Praktické část bakalářské práce představuje kvantitativní výzkum, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření a byl určen učitelům tradičních mateřských škol v Jihomoravském kraji. Výzkum poukazuje na názory učitelů tradičních mateřských škol na alternativní vzdělávání. |
|
| dc.format |
53 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
předškolní pedagogika
|
cs |
| dc.subject |
alternativní vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
tradiční vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
autonomie dítěte
|
cs |
| dc.subject |
reformní pedagogika
|
cs |
| dc.subject |
individualizace výchovně vzdělávacího procesu
|
cs |
| dc.subject |
preschool pedagogy
|
en |
| dc.subject |
alternative education
|
en |
| dc.subject |
traditional education
|
en |
| dc.subject |
child autonomy
|
en |
| dc.subject |
reform pedagogy
|
en |
| dc.subject |
individualization of the educational process
|
en |
| dc.title |
[NEOBHÁJENO] Názory učitelů mateřských škol na alternativní vzdělávání |
|
| dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Opinions of Kindergarten Teachers on Alternative Education |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Černá, Libuše |
|
| dc.date.accepted |
2025-09-08 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with opinions of kindergarten teachers on alternative education. The aim of the thesis is to explore the attitudes of teachers in traditional kindergartens towards the application of alternative educational approaches. The theoretical part focuses on traditional preschool education and characterizes selected alternative concepts within early childhood pedagogy. The practical part presents the result of a quantitative research study conducted through a questionnaire survey among teachers from traditional kindergartens in the South Moravia Region. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.description.result |
neobhájeno |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
69970
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-28 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account