| dc.contributor.advisor |
Obonya, Juraj
|
|
| dc.contributor.author |
Šubčíková, Eliška
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:50Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:50Z |
|
| dc.date.issued |
2025-07-01 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/59046
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce je teoreticko-empirického zaměření s cílem zjistit názory od pedagogických pracovníků v mateřské škole na online vzdělávací materiály v předškolním vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na digitální vzdělávání v předškolním věku, kde se více věnujeme mateřským školám a učitelům v tomhle procesu. Dále se zaměří na digitální gramotnost a důležité digitální technologie bez kterých by toto vzdělávání neexistovalo a na závěr se zaměříme na nejdůležitější část, a to online vzdělávací materiály. Výzkumná část práce vychází z dotazníkového šetření mezi pedagogickými pracovníky v České republice. Data, která jsou zpracována udávají názory na využívání a zpracování online vzdělávacích materiálů v předškolním vzdělávání. |
|
| dc.format |
54 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Online vzdělávací materiály
|
cs |
| dc.subject |
Digitální technologie
|
cs |
| dc.subject |
Digitální vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
Digitální gramotnost
|
cs |
| dc.subject |
Digitalizace vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
Online educational materials
|
en |
| dc.subject |
Digital technologies
|
en |
| dc.subject |
Digital education
|
en |
| dc.subject |
Digital literacy
|
en |
| dc.subject |
Digitalization of education
|
en |
| dc.title |
[NEOBHÁJENO] Online vzdělávací materiály v předškolním vzdělávání z pohledu učitele |
|
| dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Online Educational Materials in Preschool Education from the Teacher's Perspective |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Kolumber, Tereza |
|
| dc.date.accepted |
2025-09-08 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is of a theoretical-empirical nature and aims to identify the opinions of preschool teachers on the use of online educational materials in early childhood education. The theoretical part focuses on digital education in early childhood, with particular emphasis on kindergartens and the role of teachers in this process. It also addresses digital literacy and key digital technologies, without which this form of education would not be possible. The final and most significant part of the theoretical framework is dedicated to online educational materials, their characteristics, and their application in preschool education. The empirical part of the thesis is based on a questionnaire survey conducted among preschool teachers in the Czech Republic. The collected data reflect their views on the use and implementation of online educational materials in early childhood education. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.description.result |
neobhájeno |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
72006
|
|
| dc.date.submitted |
2025-08-11 |
|