Klima školní třídy na různých typech škol
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
| dc.contributor.author |
Feyrerová, Andrea
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:50Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:50Z |
|
| dc.date.issued |
2025-07-01 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/59043
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou klimatu školní třídy na různých typech základních škol. V teoretické části jsou vymezeny termíny jako klima třídy, znaky a typy školního klimatu, sociální pedagog, základní školy v tradičním a speciálním školství a základní školy s Montessori prvky. Cílem praktické části bylo zjistit, rozdíly školního klimatu mezi běžnou základní školou, základní školou s rozšířenou výukou a základní školou v Montessori systému. Pro naplnění výzkumných cílů byla použita kvantitativní metoda formou dotazníkového šetření. |
|
| dc.format |
54 s. (77 550 znaků). |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
klima třídy
|
cs |
| dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
| dc.subject |
tradiční školství
|
cs |
| dc.subject |
speciální školství
|
cs |
| dc.subject |
Montessori systém
|
cs |
| dc.subject |
classroom climate
|
en |
| dc.subject |
social pedagogue
|
en |
| dc.subject |
traditional education
|
en |
| dc.subject |
special education
|
en |
| dc.subject |
Montessori system
|
en |
| dc.title |
Klima školní třídy na různých typech škol |
|
| dc.title.alternative |
Classroom Climate in Different Types of Schools |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
| dc.date.accepted |
2025-09-08 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis explores the classroom climate across various types of primary schools. The theoretical section defines key concepts as classroom climate, indicators and types of school climate, the role of social pedagogues, and the characteristics of traditional, special education and primary schools with Montessori elements. The practical section aims to identify differences in the school climate among a regular primary school, a primary school with extended teaching, and a Montessori primari school. To achieve the research objectives, a quantitative approach was employed, utilizing a questionnaire survey. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
72000
|
|
| dc.date.submitted |
2025-08-18 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account