Kinematografie excesu ve filmech Love, Climax a Zvěrstvo
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Pustina Kocí, Irena
|
|
| dc.contributor.author |
Hlavičková, Karolína
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:47Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:47Z |
|
| dc.date.issued |
2024-12-02 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58949
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se věnuje tématu kinematografie excesu ve filmech režiséra Gaspara Noého, a to především v jeho snímcích Love (2015) a Climax (2018). Pomocí analytického a komparativního přístupu se snaží odpovědět na otázku: Jakým způsobem Gaspar Noé využívá excesivní výrazové prostředky ve filmech Love a Climax? Získané poznatky autorka dále aplikuje ve vlastní audiovizuální tvorbě, konkrétně v projektové části práce,kterou reprezentuje její bakalářský film Zvěrstvo (2025). |
|
| dc.format |
81 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Gaspar Noé
|
cs |
| dc.subject |
exces
|
cs |
| dc.subject |
Climax
|
cs |
| dc.subject |
Love
|
cs |
| dc.subject |
nová francouzská extremita
|
cs |
| dc.subject |
Gaspar Noé
|
en |
| dc.subject |
excess
|
en |
| dc.subject |
Climax
|
en |
| dc.subject |
Love
|
en |
| dc.subject |
New French Extremity
|
en |
| dc.title |
Kinematografie excesu ve filmech Love, Climax a Zvěrstvo |
|
| dc.title.alternative |
Cinematography of excess in the films Love, Climax and Savagery |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Kubeček, Tomáš |
|
| dc.contributor.referee |
Velič, Martin |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-19 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis explores the concept of excess in the cinematography of director Gaspar Noé, focusing primarily on his films Love (2015) and Climax (2018). Through an analytical and comparative approach, it seeks to answer the question: In what ways does Gaspar Noé employ excessive stylistic devices in Love and Climax? The insights gained are subsequently applied by the author in her own audiovisual work, specifically in the project part of this thesis, represented by her bachelor film Savagery (2025). |
|
| dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Režie a scenáristika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Directing and Screenwriting |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
| dc.identifier.stag |
71861
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-15 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account