Evaluating the Impact of Training Quality on Sales Distributors Performance in Multilevel Marketing (MLM) Companies in Ghana
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Weberová, Dagmar
|
|
| dc.contributor.author |
Nsiah, Louisa Pema
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:43Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:43Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58880
|
|
| dc.description.abstract |
Cílem této práce je zhodnotit vliv kvality školení na výkonnost prodejních distributorů v multilevelových marketingových společnostech (MLM) v Ghaně. Úspěch MLM společností v každé zemi do značné míry závisí na efektivitě a výkonnosti jejich prodejních distributorů. Práce je rozdělena do tří částí: teoretické, praktické části a návrhu projektu. V teoretické části je proveden přehled relevantní literatury s cílem vysvětlit všechny klíčové aspekty marketingové komunikace pro plné pochopení výsledků výzkumu. Praktická část podává důkladnou analýzu dat shromážděných pro tento výzkum, aby bylo dosaženo cíle práce, kterým je odhalit, že existuje pozitivní korelace mezi kvalitním školením distributorů prodeje a zvýšenou výkonností prodeje a zvýšenou spokojeností distributorů. V závěru projektové části je navržen vývoj komplexního a praktického rámce zdokonaleného školení pro zvýšení výkonnosti distributorů ve společnosti Tianshi Ghana. |
|
| dc.format |
119 P. (30169) |
|
| dc.language.iso |
en |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Kvalita školení
|
cs |
| dc.subject |
Víceúrovňový marketing
|
cs |
| dc.subject |
Distributoři
|
cs |
| dc.subject |
Prodejní školení
|
cs |
| dc.subject |
Výkonnost prodeje
|
cs |
| dc.subject |
Síťový marketing
|
cs |
| dc.subject |
Přímý prodej
|
cs |
| dc.subject |
Ghana
|
cs |
| dc.subject |
Training Quality
|
en |
| dc.subject |
Multi-level marketing
|
en |
| dc.subject |
Sales Distributors
|
en |
| dc.subject |
Sales Training
|
en |
| dc.subject |
Distributors Sales Performance
|
en |
| dc.subject |
Network Marketing
|
en |
| dc.subject |
Direct Selling
|
en |
| dc.subject |
Ghana
|
en |
| dc.title |
Evaluating the Impact of Training Quality on Sales Distributors Performance in Multilevel Marketing (MLM) Companies in Ghana |
|
| dc.title.alternative |
Evaluating the Impact of Training Quality on Sales Distributors Performance in Multilevel Marketing (MLM) Companies in Ghana |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Štarchoň, Peter |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-20 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The aim of the thesis to is to evaluate the impact of Training Quality on Sales Distributors Performance in Multilevel Marketing (MLM) Companies in Ghana. MLM companies' success in any country relies heavily on the efficiency and effectiveness of their sales distributors. The thesis is divided into three sections: theoretical, practical part, and project proposal. The theoretical part reviews the relevant literature to explain all the key aspects of marketing communication to fully understand the findings of the research. The practical part gives a thorough analysis of the data collected for this research to achieve the goal of the thesis to reveal that there is a positive correlation between high quality training of sales distributors and enhanced sales performance and an increased distributor satisfaction. Finally, the project part proposes the development of a comprehensive and practical training improved framework to enhance distributor performance at Tianshi Ghana. |
|
| dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communication |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Marketing Communication |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Marketing Communication |
en |
| dc.identifier.stag |
71786
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-10 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account