Kultura školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kultura školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Trnka, František
dc.contributor.author Kubíčková, Miloslava
dc.date.accessioned 2010-07-16T15:25:49Z
dc.date.available 2010-07-16T15:25:49Z
dc.date.issued 2008-10-17
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/5881
dc.description.abstract Kultura školy je v posledních letech jedním z velmi často diskutovaných témat, které je zkoumáno z několika hledisek, různými metodami a s různými záměry. Disertační práce se zabývá kulturou školy ve vztahu k vnitřnímu prostředí školy - klimatu s důrazem na vliv osobnosti učitele při vytváření kultury vzdělávací instituce. Literární rešerše je selektována do několika částí. V první části se poukazuje na vývoj pojmu kultura na základě sociologického, antropologického a psychologického přístupu. Druhá část vymezuje a analyzuje firemní kulturu s následným zaměřením na teoretický koncept kultury školy. Další část práce se věnuje vnitřnímu prostředí - klimatu školy s následným definováním vztahu mezi klimatem a kulturou školy. Hlavním cílem disertační práce je na základě teoretického a terénního výzkumu popsat vnitřní prostředí - klima školy, zjistit kulturní dimenze učitelů a na jejich základě definoKultura školy je v posledních letech jedním z velmi často diskutovaných témat, které je zkoumáno z několika hledisek, různými metodami a s různými záměry. Disertační práce se zabývá kulturou školy ve vztahu k vnitřnímu prostředí školy - klimatu s důrazem na vliv osobnosti učitele při vytváření kultury vzdělávací instituce. Literární rešerše je selektována do několika částí. V první části se poukazuje na vývoj pojmu kultura na základě sociologického, antropologického a psychologického přístupu. Druhá část vymezuje a analyzuje firemní kulturu s následným zaměřením na teoretický koncept kultury školy. Další část práce se věnuje vnitřnímu prostředí - klimatu školy s následným definováním vztahu mezi klimatem a kulturou školy. Hlavním cílem disertační práce je na základě teoretického a terénního výzkumu popsat vnitřní prostředí - klima školy, zjistit kulturní dimenze učitelů a na jejich základě definovat specifika jejich profesní kultury a určit základní uznávané hodnoty učitelů. Na základě zjištěných existujících kulturních dimenzí a uznávaných hodnot učitelů vyjádřit jejich vliv na kulturu školy. Součástí výzkumného problému je i stanovení hypotéz. V závěru jsou výsledky výzkumného šetření porovnávány se stanovenými hypotézami. Výsledkem je potvrzení nebo zamítnutí stanovené hypotézy. cs
dc.format.extent 1171385 bytes
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Bez omezení cs
dc.subject Kultura cs
dc.subject firemní kultura cs
dc.subject kultura školy cs
dc.subject klima školy cs
dc.subject prvky kultury cs
dc.subject typy kultur školy cs
dc.subject hodnoty cs
dc.subject normy cs
dc.subject hodnocení kultury školy cs
dc.subject Culture en
dc.subject company culture en
dc.subject school culture en
dc.subject school chmate en
dc.subject elements of culture en
dc.subject typology of school's culture en
dc.subject values en
dc.subject norms en
dc.subject evalution of school culture en
dc.title Kultura školy cs
dc.title.alternative School culture en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Foret, Miroslav
dc.contributor.referee Světlík, Jaroslav
dc.date.accepted 2008-11-26
dc.description.abstract-translated School culture has become one of frequently discussed issues in recent years being examined from a couple of viewpoints, using various methods, with various intentions. This dissertation thesis deals with school culture concerning an inner school environment - climate with the emphasis on a teacher's personality influence when forming an educational institution culture. The literary search is divided into several parts. The first part identifies the development of the term culture, on the basis of a sociological, anthropological and psychological approach. The second part defines and analyses a corporate culture with the subsequent focus on a theoretical concept of the school culture. The next part of the thesis deals with the inner environment - climate of school followed by defining the relation between the school climate and culture. The main aim of the dissertation thesis is to describe the inner school environment on based on a theoretical and the cross research, to find out a cultural dimension of teachers and on its basis to define specific features of their vocational culture and to identify basic reputable values within teachers. The next aim is to express their influence on the school culture in terms of existing cultural dimensions and reputable values of teachers. Expressing hypotheses seems to be an integral part of this research problem. At the end of the thesis the outcomes of the experimental examination are compared with the given hypotheses. The outcome works as proving right or rejecting the given hypothesis. en
dc.description.department Ústav průmyslového inženýrství a informačních systémů cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/215 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Management a ekonomika cs
dc.thesis.degree-discipline Management and economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and management en
dc.identifier.stag 10709
dc.date.assigned 2001-10-21


Files in this item

Files Size Format View
kubíčková_2008_dp.pdf 1.117Mb PDF View/Open
kubíčková_2008_vp.pdf 143.2Kb PDF View/Open
kubíčková_2008_op.pdf 80.01Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account