| dc.contributor.advisor |
Shurma, Svitlana
|
|
| dc.contributor.author |
Pernický, Kryštof
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:36Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:36Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-02 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58683
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá reprezentací Elona Muska na sociální síti X (dříve Twitter) z perspektivy kritické diskurzivní analýzy. Cílem této práce je zjistit, jak byl Elon Musk na platformě reprezentován a jak se tato reprezentace měnila v obdobích před akvizicí, během akvizice a po akvizici, a to na základě příspěvků s vysokým dosahem (měřeno počtem lajků). Kritická diskurzivní analýza byla provedena podle modelu Normana Fairclougha na celkem 75 příspěvcích z platformy X (25 z každého období). Výsledky ukázaly, že reprezentace Elona Muska je převážně negativní a nejčastěji se zaměřuje na jeho bohatství, obchodní praktiky a zneužívání postavení a moci. |
|
| dc.format |
30 s. (59 544 znaků) |
|
| dc.language.iso |
en |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
kritická diskurzivní analýza
|
cs |
| dc.subject |
Elon Musk
|
cs |
| dc.subject |
sociální média
|
cs |
| dc.subject |
twitter
|
cs |
| dc.subject |
X
|
cs |
| dc.subject |
critical discourse analysis
|
en |
| dc.subject |
Elon Musk
|
en |
| dc.subject |
social media
|
en |
| dc.subject |
twitter
|
en |
| dc.subject |
X
|
en |
| dc.title |
Elon Musk in Social Media: Critical Discourse Analysis of the Representation of the Magnate on X |
|
| dc.title.alternative |
Elon Musk in Social Media: Critical Discourse Analysis of the Representation of the Magnate on X |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Nemčoková, Katarína |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-06 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis deals with the representation of Elon Musk on the social network X (formerly Twitter) from the perspective of critical discourse analysis. The aim of this thesis is to determine how Elon Musk was represented on the platform and how this representation changed in the periods before the acquisition, during the acquisition, and after the acquisition, based on posts with high reach (measured by the number of likes). A critical discourse analysis was carried out according to Norman Fairclough's model on a total of 75 posts from X (25 from each period). The results showed that the representation of Elon Musk is predominantly negative and most frequently focuses on his wealth, business practices, and abuse of position and power. |
|
| dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
English for Business Administration |
en |
| dc.identifier.stag |
71496
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-29 |
|