A Comparison of Fragmental Constructions in US and British News Broadcasts

DSpace Repository

Language: English čeština 

A Comparison of Fragmental Constructions in US and British News Broadcasts

Show simple item record

dc.contributor.advisor Parrott, Jeffrey Keith
dc.contributor.author Kubicová, Adéla
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:35Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:35Z
dc.date.issued 2025-01-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58664
dc.description.abstract Tato bakalářská práce zkoumá používání fragmentárních konstrukcí v britských a amerických zpravodajských vysíláních prostřednictvím nahrávek hlavních denních zpráv jednotlivých stanic. Navazuje na výzkum Elisabeth Reber v její práci "On the variation of fragmental constructions in British English and American English postmatch interviews", a to porovnáním rozdílů ve frekvenci používání fragmentárních konstrukcí mezi britskými a americkými zpravodajskými relacemi. Dále rozšiřuje výzkum Jamese V. Boshe uvedený v jeho práci "Sentence Fragments in the NBC Nightly News: A Grammatical Analysis", a to zahrnutím dalších zpravodajských kanálů: CNN a Democracy Now!, a BBC, ITV News a SkyNews. Tato práce se rovněž zabývá otázkou, zda má úroveň formálnosti vliv na výskyt fragmentárních konstrukcí, a snaží se vyvrátit stereotyp, že americká angličtina je méně formální, a tedy by v ní mělo docházet k častějšímu používání fragmentárních konstrukcí. Výzkum ukázal, že používání fragmentů nesouvisí s typem anglického jazyka, ale s preferencemi jednotlivích zpravodajských stanic.
dc.format 44 (63 763 znaků)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Americká angličtina cs
dc.subject britská angličtina cs
dc.subject zpravodajské vysílání cs
dc.subject elipsa cs
dc.subject formálnost cs
dc.subject fragmentální konstrukce cs
dc.subject American English en
dc.subject British English en
dc.subject Broadcast news en
dc.subject Ellipsis en
dc.subject Formality en
dc.subject Fragmental constructions en
dc.title A Comparison of Fragmental Constructions in US and British News Broadcasts
dc.title.alternative A Comparison of Fragmental Constructions in US and British News Broadcasts
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Masár Machová, Dagmar
dc.date.accepted 2025-06-12
dc.description.abstract-translated This thesis examines the use of fragmental constructions in British and US news broadcasts using recordings of the broadcaster's Top Headlines of the day. It expands on research done by Elisabeth Reber in her "On the variation of fragmental constructions in British English and American English postmatch interviews" by comparing the differences in frequency of use of fragmental constructions between British and US news broadcasts, and research done by James V. Bosh in his "Sentence Fragments in the NBC Nightly News: A Grammatical Analysis" by including CNN and Democracy Now! and BBC, ITV News and SkyNews. This thesis also asks the question whether the level of formality has an effect on the occurrence of fragmental constructions and attempts to debunk the stereotype of American English being more lax, thus more fragmental constructions would be expected and level of formality would be lower. This research revealed that usage of fragments is not linked to the type of English, but rather to the preference of the studio itself.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-program English for Business Administration en
dc.identifier.stag 71468
dc.date.submitted 2025-05-06


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account