Připravenost žáků základní školy na poskytování první pomoci

DSpace Repository

Language: English čeština 

Připravenost žáků základní školy na poskytování první pomoci

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ficek, Martin
dc.contributor.author Polová, Barbora
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:26Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:26Z
dc.date.issued 2024-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58563
dc.description.abstract Práce se zabývá připraveností žáků na poskytnutí první pomoci. Jejím cílem je ověřit a zjistit úroveň teoretických znalostí a praktických dovedností. Pro naplnění cíle bylo využito několik metod. Pro ověření teoretických znalostí bylo využito dotazníkové šetření, na základě kterého bylo zjištěno, že žáci mají problémy s přístupem ke zraněnému při pádu z výšky nebo při epileptickém záchvatu. Dále bylo zjištěno, že skoro polovina žáků nezná správný rytmus nepřímé srdeční masáže. Další použitou metodou je metoda pozorování, která byla použita při modelových situacích určené pro žáky. Zde bylo zjištěno, že většina žáků nikdy neslyšela o zotavovací poloze a ani neví k čemu slouží. Naopak většina věděla, jak ošetřit drobné řezné poranění a jak komunikovat s dispečerem na lince tísňového volání. Řízeným rozhovorem s ředitelem školy bylo zjištěno, že je pořádána pro žáky 3 a 8. ročníků teoretické i praktické cvičení organizované ve spolupráci s červeným křížem. Škola dále spolupracuje se všemi složkami IZS. První pomoc v záchraně života je klíčová, proto je důležité dbát a upozorňovat na její správnou a dostatečnou výuku.
dc.format 77 s. (104 403 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject první pomoc cs
dc.subject výuka cs
dc.subject vzdělání cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject education en
dc.subject first aid en
dc.subject primary school en
dc.subject tuition en
dc.title Připravenost žáků základní školy na poskytování první pomoci
dc.title.alternative Readiness of Primary School Pupils to Provide First Aid
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Rak, Jakub
dc.date.accepted 2025-05-28
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the readiness of pupils to provide first aid. It aims to verify and determine the level of theoretical knowledge and practical skills. Several methods were used to achieve the objective. A questionnaire survey was used to verify the theoretical knowledge and it was found that pupils have problems in approaching an injured person during a fall from a height or during an epileptic seizure. It was also found that almost half of the pupils did not know the correct rhythm of indirect cardiac massage. Another method used was the observation method, which was used in model situations designed for pupils. Here it was found that most pupils had never heard of the recovery position and did not know what it was used for. On the contrary, most knew how to treat minor cuts and how to communicate with the emergency dispatcher. A guided interview with the school principal revealed that there is a theoretical and practical exercise organized for students of grades 3 and 8 in cooperation with the Red Cross. The school also cooperates with all the components of the IZS. First aid in life saving is crucial, therefore it is important to ensure and draw attention to its proper and sufficient teaching.
dc.description.department Ústav ochrany obyvatelstva
dc.thesis.degree-discipline Ochrana obyvatelstva cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Ochrana obyvatelstva cs
dc.identifier.stag 71335
dc.date.submitted 2025-05-02


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account