dc.contributor.advisor |
Sekot, Aleš
|
|
dc.contributor.author |
Vacková, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T15:04:19Z |
|
dc.date.available |
2013-03-11T00:00:21Z |
|
dc.date.issued |
2008-03-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5830
|
|
dc.description.abstract |
Ve své práci se zabývám prevencí a řešením sociálně-patologických jevů na základních školách. Školy mají mimořádnou odpovědnost za předcházení negativních jevů a pokud již problém nastane, musí být také připraveni tento problém řešit. Je zřejmé, že tam, kde se primární prevenci věnuje pozornost, klesá výskyt sociálně-patologických jevů a nejsou následně přenášeny ani dětmi mimo školu. Cílem preventivních programů totiž není jen zamezení např. šikany ve škole, ale jde o to, aby děti byly přesvědčeni, že šikanování je špatné a neuchylovaly se k takovému jednání, když jsou z dosahu svých učitelů. Prevenci můžeme nazvat také výchovou ke zdravému způsobu života. Pedagogové se snaží jít dětem příkladem, snaží se jim pomoci v hledání svých zájmů a při jejich realizaci. Je důležité zabývat se prevencí od útlého věku a systematicky navazovat na získané znalosti a dovednosti žáků. |
cs |
dc.format |
97 s. |
cs |
dc.format.extent |
706486 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 11.03.2013 |
|
dc.subject |
sociálně-patologické jevy
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
preventivní programy
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
dc.subject |
výchovný poradce
|
cs |
dc.subject |
metodik prevence
|
cs |
dc.subject |
řešení problémů
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
Social-pathologic phenomena
|
en |
dc.subject |
Prevention
|
en |
dc.subject |
Preventative programme
|
en |
dc.subject |
School climate
|
en |
dc.subject |
Class climate
|
en |
dc.subject |
Teacher's personality
|
en |
dc.subject |
Educational adviser
|
en |
dc.subject |
Methodist of prevention
|
en |
dc.subject |
Solving problems
|
en |
dc.subject |
Cooperation
|
en |
dc.title |
Prevence a řešení sociálně-patologických jevů na základní škole |
cs |
dc.title.alternative |
Prevention and solving social-pathologic phenomena at elementary schools |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Olejníček, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2008-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my work I deal with prevention and solving social-pathologic phenomena at elementary schools. Schools have extraordinary responsibility in preceding negative phenomena. And in case that this problem arise, schools have to be prepared resolve this problem. It's evident that at schools which dedicate attention to primary prevention is the occurrence of social-pathologic phenomena falling down. And also childern don't bring over them out of the school. The objective of preventive programs isn't just stopping bulling at schools, but the aim is to convince childern that bulling is bad a that they schouldn't behave in that way, even if they aren't in the reach of their teachers. We could also called prevention the teaching to health way of live. Teachers do their best to lead the way, they also help childern in looking for their hobbys a with their realization. It's important to engage with the prevention from early childhood and systematicly link to acquired knowledge skills of pupils. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1008997
|
|
dc.date.assigned |
2006-11-30 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
prevence sociálně patologických jevů
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
pathological social phenomena prevention
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |