| dc.contributor.advisor |
Kukal, Martin
|
|
| dc.contributor.author |
Hynštová, Nina
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:16Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:16Z |
|
| dc.date.issued |
2024-11-03 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58309
|
|
| dc.description.abstract |
Tato diplomová práce je explikací vývoje a realizace krátkometrážního filmu Mountain Spirit. Inspirace pro film vychází z osobních prožitků a hlubokého zájmu o přírodu. Snímek se odehrává ve zdánlivě malebném pohoří střední Asie. Zachycuje nejen krajinu, ale také hrdinovo prožívání na jeho náročné výpravě za vidinou spatření sněžného levharta, ducha hor. Odkrývá jejich podobnosti a rozdíly a zamýšlí se, jak film Mountain Spirit zobrazuje nejen příběh o hledání a objevování vzácného obyvatele zvířecí říše, ale také vyvolává otázky o našem nahlížení na symboliku zvířete napříč historií. V příběhu reflektuji svůj osobní vztah k přírodě a jakou váhu pro mě má zaznamenávání poznatků, jež nesou myšlenky i prosté deníkové zápisy. Stejně důležité místo zde plní zkoumání lidského začlenění v přírodě a to, jak naše touhy a cíle mohou vést k neočekávaným, ale cenným a zcela nenapodobitelným zážitkům a zkušenostem. Metodologie této práce zahrnuje analýzu různých aspektů výroby filmu, od psaní scénáře a vývoje postav, přes techniky animace a hudební kompozici, až po post-produkční procesy. Každá kapitola se zaměřuje na klíčové momenty tvorby a jejich vliv na finální podobu díla. Popisuji celkový proces tvorby, počínaje základními inspirativními myšlenkami a samozřejmě i jeho závěr. Zde se ohlížím za celou cestou výroby a zpětně hodnotím co mě naučila a jak nahlížím na svou tvorbu do budoucna. Vracím se ke klíčovým momentům a reflexi procesu, které poslouží jako cenná zkušenost pro budoucí projekty. Otevírám téma finálního dopadu a tvorby hudební složky k animovanému filmu Mountain Spirit a souběžně také střihovou skladbu, která je nedílnou součástí výroby. Soustředím se na budování vizuální a rytmické výstavby animovaného díla a hodnotím nyní nabité zkušenosti z veškeré kolaborace, jež na filmu proběhla. |
|
| dc.format |
46 s. (63 737 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Příroda
|
cs |
| dc.subject |
zvířata
|
cs |
| dc.subject |
hory
|
cs |
| dc.subject |
Asie
|
cs |
| dc.subject |
sněžný levhart
|
cs |
| dc.subject |
animovaný film
|
cs |
| dc.subject |
setkání
|
cs |
| dc.subject |
pohled
|
cs |
| dc.subject |
cestování
|
cs |
| dc.subject |
symbol zvířete
|
cs |
| dc.subject |
spojení
|
cs |
| dc.subject |
Nature
|
en |
| dc.subject |
animals
|
en |
| dc.subject |
mountains
|
en |
| dc.subject |
Asia
|
en |
| dc.subject |
snow leopard
|
en |
| dc.subject |
animated film
|
en |
| dc.subject |
encounter
|
en |
| dc.subject |
view
|
en |
| dc.subject |
travelling
|
en |
| dc.subject |
animal symbol
|
en |
| dc.subject |
connection
|
en |
| dc.title |
Vývoj filmu Mountain Spirit |
|
| dc.title.alternative |
1.Text Part: Development of the Film Mountain Spirit 2.Practical Part: Mountain Spirit - Short Animated Movie |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Zeman, Michal |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-17 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis explores the development and realization of the short animated film Mountain Spirit. The film's inspiration stems from personal experiences and a deep interest in nature. Set in the seemingly picturesque mountains of Central Asia, it captures not only the breathtaking landscape but also the protagonist's inner journey during his challenging expedition to glimpse the snow leopard, the spirit of the mountains. The thesis uncovers the similarities and differences between them, reflecting on how Mountain Spirit portrays not just a story of searching for and discovering a rare animal, but also raises questions about our perception of animal symbolism throughout history. Within the narrative, I reflect on my personal connection to nature and the significance of recording observationsbe they profound thoughts or simple diary entries. Equally important is the examination of human integration into nature, and how our desires and goals can lead to unexpected, yet invaluable and truly unique experiences. The methodology of this thesis includes an analysis of various aspects of the film's production, from screenwriting and character development, through animation techniques and musical composition, to post-production processes. Each chapter focuses on key moments of creation and their influence on the final form of the work. I describe the entire creative journey, from the initial inspirational ideas to its conclusion. Here, I look back at the complete production process, retrospectively evaluating what I learned and how it shapes my future creative endeavors. I revisit pivotal moments and process reflections that will serve as valuable experience for upcoming projects. I also delve into the final impact and the creation of the musical score for Mountain Spirit, alongside the editing, which is an integral part of the production. My focus is on building the visual and rhythmic structure of the animated work, and I now assess the insights gained from all the collaborations involved in making the film. |
|
| dc.description.department |
Ateliér Animovaná tvorba |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Teorie a praxe animované tvorby |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Theory and Practice of Animation |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe animované tvorby |
cs |
| dc.identifier.stag |
70990
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-23 |
|