dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Krajňanská, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T13:08:49Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T13:08:49Z |
|
dc.date.issued |
2006-06-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/582
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce je posoudit vhodnost vybrané učebnice pro výuku ekonomických předmětů ve SŠP a VOŠ ve Zlíně. Teoretická část práce je věnována vysvětlení faktorů ovlivňujících využití učebnice při prezentaci učiva a při řízení a organizaci učení a vyučování. V analytické části je provedeno měření didaktické vybavenosti učebnice metodou J. Průchy a měření obtížnosti textu komplexní mírou obtížnosti (Nestlerová-Průcha-Pluskal). Dále je uvedeno hodnocení žáků a vyučujících, kteří s učebnicí pracují při výuce odborných ekonomických předmětů na střední škole. |
cs |
dc.format |
52 s., 7 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
695222 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
učebnice
|
cs |
dc.subject |
didaktická vybavenost učebnic
|
cs |
dc.subject |
obtížnost textu
|
cs |
dc.subject |
hodnocení učebnic
|
cs |
dc.subject |
komplexní míra obtížniosti textu
|
cs |
dc.subject |
textbook
|
en |
dc.subject |
didactic facility of textbooks
|
en |
dc.subject |
difficulty of the text
|
en |
dc.subject |
evaluation of textbooks
|
en |
dc.subject |
complex rate of difficulty
|
en |
dc.title |
Posouzení vhodnosti učebních textů pro výuku předmětu ekonomika na SŠP a VOŠ Zlín |
cs |
dc.title.alternative |
Judgement of suitability of instructional texts for teaching economics at Secondary Business and Higher Business School in Zlín |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kavanová, Alica |
|
dc.date.accepted |
2006-06-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to judge suitability of the chosen textbook for classes of economic subjects at Secondary Business School and Higher Business School in Zlín. The theoretical part of the thesis is dedicated to explanation of factors that influence exploitation of the textbook during the presentation of the subject matter and during the organisation of les-sons. In the analytical part the measurement of didactic facilities of the textbook is done by the method of J. Průcha and the measurement of the difficulty of the text by the complex rate of difficulty (Nestlerová-Průcha-Pluskal). Then there is the evaluation of students and teachers who work with the textbook during special economic subjects at the secondary school. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
4308
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-10 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
ekonomie
|
cs |
local.subject |
středoškolské učivo
|
cs |
local.subject |
učební texty
|
cs |
local.subject |
economics
|
en |
local.subject |
secondary school curriculum
|
en |
local.subject |
educational texts
|
en |