Projekt inovace e-shopu vybrané společnosti
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Kramoliš, Jan
|
|
| dc.contributor.author |
Knesplová, Nikol
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:16Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:16Z |
|
| dc.date.issued |
2025-02-10 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58286
|
|
| dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá návrhem projektu inovace e-shopu vybrané společnosti s využitím metod design managementu. Cílem práce je navrhnout změny, které povedou ke zlepšení User Experience, User Interface a optimalizace pro vyhledávače, a tím zvýšit přívětivost a konkurenceschopnost e-shopu. Teoretická část práce se zabývá zpracováním přehledu klíčových pojmů v oblasti e-commerce se zaměřením na webdesign a uživatelskou zkušenost. V praktické části je analyzován současný stav e-shopu, realizováno dotazníkové šetření a identifikovány hlavní problémy a příležitosti ke zlepšení. Na základě těchto zjištění je navržen projekt inovace e-shopu, který je dále podroben časové, nákladové a rizikové analýze. Výsledkem práce je návrh inovace, který má potenciál zvýšit konverzní poměr e-shopu a tím i jeho tržby, a zároveň zlepšit celkovou uživatelskou zkušenost. |
|
| dc.format |
115 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
e-commerce
|
cs |
| dc.subject |
webdesign
|
cs |
| dc.subject |
user experience
|
cs |
| dc.subject |
user interface
|
cs |
| dc.subject |
design
|
cs |
| dc.subject |
SEO
|
cs |
| dc.subject |
design management
|
cs |
| dc.subject |
e-commerce
|
en |
| dc.subject |
web design
|
en |
| dc.subject |
user experience
|
en |
| dc.subject |
user interface
|
en |
| dc.subject |
design
|
en |
| dc.subject |
SEO
|
en |
| dc.subject |
design management
|
en |
| dc.title |
Projekt inovace e-shopu vybrané společnosti |
|
| dc.title.alternative |
E-shop Innovation Project of a Selected Company |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Fafílek, Michael |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-02 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis focuses on designing an innovation project for the e-shop of a selected company using design management methods. The aim of the thesis is to propose changes that will lead to improvement of the User Experience, User Interface and Search Engine Optimization, thereby enhancing the usability and competitiveness of the e-shop. The theoretical part provides an overview of key concepts in the field of e-commerce, with a focus on web design and user experience. The practical part analyses the current state of the e-shop, includes a survey, and identifies key problems and opportunities for improvement. Based on these findings, an e-shop innovation project is developed and subsequently subjected to time, cost, and risk analysis. The outcome of the thesis is a proposed innovation with the potential to increase the conversion rate and revenue of the e-shop, while also improving overall user experience. |
|
| dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Design management |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Design Management |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Management a marketing |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
| dc.identifier.stag |
70961
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-25 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account