| dc.contributor.advisor |
Jirásková, Miroslava
|
|
| dc.contributor.author |
Roušarová, Monika
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:10Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:10Z |
|
| dc.date.issued |
2025-02-06 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58158
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na význam psychohygieny v kontextu přípravy budoucích učitelů mateřských škol. Teoretická část představuje klíčové pojmy spojené s psychohygienou, její historický vývoj, zásady a možnosti uplatnění v pedagogické praxi. Pozornost je věnována rovněž specifikům studia učitelství, stresovým faktorům a rizikům syndromu vyhoření. V praktické části je prostřednictvím kvantitativního výzkumu analyzována míra stresu u studentů prezenční a kombinované formy studia. Výsledky výzkumu slouží jako východisko pro návrh sady psychohygienických aktivit zaměřených na prevenci psychické zátěže a podporu duševní pohody studentů. |
|
| dc.format |
70 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Psychohygiena
|
cs |
| dc.subject |
duševní zdraví
|
cs |
| dc.subject |
relaxace
|
cs |
| dc.subject |
učitelství
|
cs |
| dc.subject |
stres
|
cs |
| dc.subject |
prevence syndromu vyhoření
|
cs |
| dc.subject |
studenti
|
cs |
| dc.subject |
stresory v práci učitele
|
cs |
| dc.subject |
Psychohygiene
|
en |
| dc.subject |
mental health
|
en |
| dc.subject |
relaxation
|
en |
| dc.subject |
teaching
|
en |
| dc.subject |
stress
|
en |
| dc.subject |
prevention of burnout syndrome
|
en |
| dc.subject |
students
|
en |
| dc.subject |
stresses in the work of a teacher
|
en |
| dc.title |
Psychohygiena v životě budoucího učitele MŠ |
|
| dc.title.alternative |
Psychohygiene in the Life of a Future Kindergarten Teacher |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Plisková, Barbora |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-02 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the importance of mental hygiene in the lives of future preschool teachers. The theoretical part introduces the key concepts of mental hygiene, its historical development, principles, and applications in the teaching profession. It also addresses the specifics of teacher education, stressors associated with studying, and the risk of burnout syndrome. The practical part includes quantitative research analyzing the level of stress among full-time and part-time students. The research results serve as a basis for designing a set of mental hygiene activities aimed at preventing psychological strain and supporting students' mental well-being. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
70775
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-23 |
|