Psychohygiena v životě budoucího učitele MŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Psychohygiena v životě budoucího učitele MŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jirásková, Miroslava
dc.contributor.author Roušarová, Monika
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:10Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:10Z
dc.date.issued 2025-02-06
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58158
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na význam psychohygieny v kontextu přípravy budoucích učitelů mateřských škol. Teoretická část představuje klíčové pojmy spojené s psychohygienou, její historický vývoj, zásady a možnosti uplatnění v pedagogické praxi. Pozornost je věnována rovněž specifikům studia učitelství, stresovým faktorům a rizikům syndromu vyhoření. V praktické části je prostřednictvím kvantitativního výzkumu analyzována míra stresu u studentů prezenční a kombinované formy studia. Výsledky výzkumu slouží jako východisko pro návrh sady psychohygienických aktivit zaměřených na prevenci psychické zátěže a podporu duševní pohody studentů.
dc.format 70 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Psychohygiena cs
dc.subject duševní zdraví cs
dc.subject relaxace cs
dc.subject učitelství cs
dc.subject stres cs
dc.subject prevence syndromu vyhoření cs
dc.subject studenti cs
dc.subject stresory v práci učitele cs
dc.subject Psychohygiene en
dc.subject mental health en
dc.subject relaxation en
dc.subject teaching en
dc.subject stress en
dc.subject prevention of burnout syndrome en
dc.subject students en
dc.subject stresses in the work of a teacher en
dc.title Psychohygiena v životě budoucího učitele MŠ
dc.title.alternative Psychohygiene in the Life of a Future Kindergarten Teacher
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Plisková, Barbora
dc.date.accepted 2025-06-02
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis focuses on the importance of mental hygiene in the lives of future preschool teachers. The theoretical part introduces the key concepts of mental hygiene, its historical development, principles, and applications in the teaching profession. It also addresses the specifics of teacher education, stressors associated with studying, and the risk of burnout syndrome. The practical part includes quantitative research analyzing the level of stress among full-time and part-time students. The research results serve as a basis for designing a set of mental hygiene activities aimed at preventing psychological strain and supporting students' mental well-being.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 70775
dc.date.submitted 2025-04-23


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account