Využití zážitkové pedagogiky ve školní družině
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
| dc.contributor.author |
Tichá, Barbora
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:04Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:04Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-23 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58089
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá využitím zážitkové pedagogiky ve školní družině. Cílem práce je zjistit, zda a jakým způsobem vychovatelé ve školní družině ve Zlínském kraji využívají prvky zážitkové pedagogiky. Důraz je kladen na zkoumání metody zážitkové pedagogiky, konkrétních programových prostředků, principů zážitkové pedagogiky a technik reflexe. Výzkum byl pojat kvantitativní metodou za pomoci dotazníkové šetření. Analýza získaných dat nám ukazuje, že většina vychovatelů pracuje s prvky zážitkové pedagogiky ve školní družině. |
|
| dc.format |
77 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
zážitková pedagogika
|
cs |
| dc.subject |
školní družině
|
cs |
| dc.subject |
záměr
|
cs |
| dc.subject |
program
|
cs |
| dc.subject |
reflexe
|
cs |
| dc.subject |
vychovatel
|
cs |
| dc.subject |
experiential learning
|
en |
| dc.subject |
after - school club
|
en |
| dc.subject |
intention
|
en |
| dc.subject |
program
|
en |
| dc.subject |
reflection
|
en |
| dc.subject |
educator
|
en |
| dc.title |
Využití zážitkové pedagogiky ve školní družině |
|
| dc.title.alternative |
The Use of Experiential Pedagogy in the After-School Club |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Junaštíková, Julie |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-09 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor´s thesis focuses on the use of experiential pedagogy in after-school programs. The aim of the thesis is to determine whether and how educators in after-school programs in the Zlín Region utilize elements of experiential pedagogy. Emphasis is placed on examining the methods of experiential pedagogy, specific program tools, principles of experiential pedagogy and reflection techniques. The research was conducted using a quantitative method through a questionnaire survey. The analysis of the obtained data shows that the majority of educators incorporate elements of experiential pedagogy in their work within after-school programs. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70683
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-24 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account